Biedronka czy Lidl? Zapytali Polaków, gdzie robią zakupy

22

Biedronka i Lidl toczą walkę w przestrzeni publicznej o to, która z sieci jest najtańsza. W związku z tym wydawać by się mogło, że Polacy podzieleni się na dwa obozy. "Fakt" zdradza, czym konsumenci kierują się robiąc codzienne zakupy i pyta Polaków, którą sieć chętniej wybierają.

Biedronka czy Lidl? Zapytali Polaków, gdzie robią zakupy
Biedronka czy Lidl? Zapytali Polaków, gdzie robią zakupy (GOOGLE MAPS)

Na początku lutego br. Biedronka rozpoczęła wojnę cenową z Lidlem. Zaczęło się od SMS-ów, które otrzymali klienci dyskontu, zarejestrowani w programie lojalnościowym Moja Biedronka. Komunikat był bardzo prosty: "W Biedronce jest taniej niż w Lidlu".

Następnie portugalski market umieścił plakat z informacją, że jego produkty są tańsze niż te Lidla od ponad 20 lat. Takie informacje pojawiły się również na paragonach.

Jak można się domyślić Lidl nie pozostawał dłużny. Niemiecki gigant złożył do sądu wniosek o zajęcie plakatów z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl", które według Lidla jest nieprawdziwe. Sąd na to przystał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: TYLKO U NAS! Ukochana Marcina Hakiela o jego córce: "Podchodzę do Heli jak do koleżanki. Nie matkuję jej"

Wówczas rozpoczęła się prawdziwa batalia. W obu sieciach spektakularnie zaczęły spadać ceny podstawowych produktów. Bitwa między sieciami toczyła się np. o ceny schabu, jajek oraz wódki.

Biedronka czy Lidl?

W związku z tym pracownia IBRiS na zlecenie "Onetu" i "Faktu" zapytała Polaków, która sieć dyskontów ich zdaniem jest najtańsza. W badaniu 47,6 proc. wskazało, że Biedronka, a 16,7 proc. Lidl.

Pojawiły się też inne sieci. 6,3 proc. pytanych przyznało, że najniższe ceny ma Dino, z kolei 4,4 proc. wytypowało Auchan. Kolejny na liście był Kaufland (3,9 proc. respondentów).

W sondażu zadano także drugie pytanie, które dotyczyło tego, gdzie Polacy najbardziej lubią robić zakupy. W tym przypadku zwyciężył Lidl. Zakupy w tej sieci woli robić co czwarty badany (25,4 proc.). Z kolei w Biedronce - 24,9 proc. ankietowanych. Kolejne pozycje należą do Dino - 8,3 proc. Następnie plasuje się Kaufland (7,9 proc.), a później Auchan (4,8 proc.).

Czy promocje rzeczywiście mają kluczowy wpływ?

Teraz nasuwa się pytanie, co kieruje Polakami, że wybierają sklep danej sieci? Okazuje się, że nie promocje mają na to kluczowy wpływ.

Ja nie korzystam z samochodu, więc zakupy najczęściej robię w najbliżej umiejscowionych ode mnie sklepach, takich jak Stokrotka lub Społem - powiedziała "Faktowi" Anna z Kołobrzegu i dodała, że wybiera się do Biedronki, o ile są tam ciekawe promocje.

Podobnie mówiła pani Jadwiga, mieszkanka Kołobrzegu. - Jestem mamą dwójki dzieci, więc najczęściej kupuję w najbliżej mnie położonym supermarkecie czyli Lidlu. W dużej mierze wpływa na to jego położenie, bo jeśli chodzi o ceny to wszędzie jest drogo, więc nie ma to już dla mnie takiego znaczenia czy wydam dwa złote mniej w Lidlu czy dwa złote więcej w Biedronce. Po prostu idę i wybieram sklep, który mam po drodze - przyznała.

Źródło: Fakt

Autor: NJA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić