Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Biedronka ma godnego rywala. Polska sieć robi furorę

83

Dane z 300 gmin wskazują na to, że Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. "Średnio ponad 58 proc. mieszkańców tych obszarów robi zakupy w portugalskiej sieci, a niecałe 33 proc. w polskiej" - donosi Monday News.

Biedronka ma godnego rywala. Polska sieć robi furorę
Dino i Biedronka walczą o klienta (money.pl, Rafał Parczewski)

Okazuje się, że Biedronka ma lojalniejszych klientów i przeszło 4 razy większy udział w łącznym ruchu w sklepach. Eksperci komentujący wyniki badania zauważają jednak, że Dino posiada o prawie połowę mniej punktów. Prognozują, że w przyszłości jest w stanie dogonić konkurenta.

Powinien skoncentrować się na otwieraniu swoich placówek w gminach, do których nie dotarła jeszcze Biedronka. Może też walczyć bezpośrednio, zakładając więcej nowych sklepów tam, gdzie sieć należąca do Jeronimo Martins jest już obecna - donoszą eksperci, na których powołuje się Monday News.

To, jak o klienta walczą Dino i Biedronka, zbadała firma technologiczna Proxi.cloud oraz platforma analityczno-badawcza UCE RESEARCH. Pod uwagę wzięto 762 tys. klientów, którzy łącznie odbyli 8,3 mln wizyt w 501 placówkach sieci Dino i 1150 sklepach Biedronki, zlokalizowanych w 299 gminach.

Średnia liczba wizyt przypadająca na klienta w sklepach Biedronka wynosi 3,04. Dla Dino to wynik 2,09. To oznacza, że osoby odwiedzające placówki portugalskiej sieci są nastawione na częstsze robienie zakupów - spostrzega Adam Grochowski z Proxi.cloud, cytowany przez Monday News.

Walka Biedronki i Dino. Ciekawy wniosek dot. klientów

Przeanalizowano też, jak duże odległości pokonują klienci do swojego sklepu. Dla obu sieci największy odsetek stanowią osoby zamieszkujące w promieniu 5 kilometrów od punktu sprzedaży. Jeżeli chodzi o Biedronkę, to jest to 82 proc., a w przypadku Dino - prawie 62 proc.

Do sieci Biedronka uczęszcza najmniej shopperów, którzy muszą pokonać ponad 10 km. Prawdopodobnie to efekt gęstości rozmieszczenia tych sklepów. Większość mieszkańców ma taką placówkę w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Natomiast analizując dane dotyczące Dino, można zauważyć, że odsetek osób mających do punktu sprzedaży 5-10 km oraz tych, którzy potrzebują pokonać więcej niż 10 km, jest podobny - przyznaje Mateusz Chołuj z Proxi.cloud (za Monday News).
Autor: MDO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 14.05.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
"W obliczu tragedii". UW wydał komunikat
Policja uruchomiła Child Alert. Zaginęła 11-letnia Patrycja Głowania
Niemcy wskazali na Polskę. Taką odegra rolę
Stambuł "chwilą prawdy". Ekspert ocenia, co jeśli Putina nie będzie
CBA zatrzymało syndyka Krzysztofa G. Zarzuty na ponad 40 stron
Arktyczny chłód z północy. Napłynie nad Polskę tuż przed weekendem
Siatkarska gwiazda spotkana na pielgrzymce
Kadry z lotniska w Madrycie obiegły świat. Hiszpanie: haniebne
Niepokój w Mysłowicach. Pedofil "Cyklop" znów w centrum uwagi
Podliczono zarobki Cristiano Ronaldo w Arabii. Można złapać się za głowę
Koniec 40-letniego moratorium na atom. Dania rozważa inwestycje
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić