Ile zarabia prezes Dino? Kwota może mocno zaskoczyć
O Tomasz Biernackim - właścicielu marki Dino wiadomo niewiele. Nie udziela wywiadów, wyjątkowo skrupulatnie dba o swoją prywatność. W internecie nie ma nawet jego zdjęcia. Portal dlahandlu.pl ujawnił, jego zarobki za 2023 rok. Kwota może być sporą niespodzianką.
To jak wygląda właściciel sklepów Dino, owiane jest wielką tajemnicą. W internecie nie ma ani jednego zdjęcia Tomasza Biernackiego. W XXI wieku, w erze smartfonów, jest to wielka sztuka. Wiadomo, że biznesmen najprawdopodobniej mieszka w Krotoszynie (woj. wielkopolskie).
Dlaczego Biernacki tak chorobliwie dba o prywatność? Być może ze względu na bezpieczeństwo. "Forbes" umieścił go na drugim miejscu listy "100 najbogatszych Polaków". Pod koniec lutego portal wycenił majątek Tomasza Biernackiego na 23,62 mld złotych. To o 19% więcej niż rok temu.
Z kolei portal dlahandlu.pl postanowił sprawdzić, ile Tomasz Biernacki zarobił w 2023 roku. Kwota, którą pobiera właściciel sieci Dino za zasiadanie w radzie nadzorczej spółki, może być dużym zaskoczeniem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Karol Strasburger dementuje plotki o swoim odejściu z "Familiady." Zastanawia mnie, kto życzy temu programowi źle"
Ile zarabia prezes Dino Tomasz Biernacki?
Okazuje się, że według sprawozdania, do którego dodarł portal dlahandlu.pl założyciel Dino... nie pobiera żadnego wynagrodzenia z tytułu zasiadania w radzie nadzorczej firmy. Czyli jego wypłata to okrągłe 0 zł.
Zobacz również: Polska liderem w rankingu "BBC". Zachwyty nad Bałtykiem
To duża dysproporcja względem pozostałych członków rady Dino Polska S.A. A tych, prócz właściciela jest jeszcze czworo. Maciej Polanowski, Eryk Bajer, oraz Sławomir Jakszuk pobierają wynagrodzenie w wysokości 82 tyś. zł brutto. Wyjątkiem jest Piotr Nowjalis, który zarabia 99,6 tyś. zł brutto.
Dlaczego prezes Dino nie pobiera wynagrodzenia z tytułu zasiadania w radzie nadzorczej spółki? Tego nie wiadomo. Wiadomo, że w 2023 roku Dino miało 25.666,3 mln zł przychodów - to wzrost o 29,6 proc. rok do roku. Pod koniec zeszłego roku siec z czerwonym logo liczyła 2406 sklepów. Ich liczba ciągle rośnie. Przybywają kolejne - spółka kupuje ziemie i stawia nowe markety także w większych miastach.