Kaufland ostrzega klientów. Uwaga na oszustów
Sieć hipermarketów Kaufland ostrzega swoich klientów. Sklepy należące do niemieckiej Grupy Schwarz zwracają uwagę na oszustów. Chodzi o e-maile, które przychodzą do konsumentów.
Kaufland informuje o oszustach żerujących na klientach słynnej sieci hipermarketów. Do niektórych osób przychodzą wiadomości e-mail sugerujące, że wysłała je niemiecka firma. Okazuje się, że to oszuści, którzy podrabiają logo firmy i podszywają się pod jej dział komunikacji i promocji.
Czytaj także: Stało się. Tylko spójrzcie, co zrobił Lidl
Złodzieje informują swoje ofiary, że rzekomo wygrały nagrodę pieniężną. - Jesteś dziś szczęściarzem! Gratulacje! Pana adres e-mail został wybrany przy użyciu specjalnej procedury - piszą w mailu.
Nagrodą ma być bon do wydania w Kauflandzie. Pierwsze wiadomości otrzymali Niemcy, jak podaje "Polski Obserwator". Wartość nieprawdziwej nagrody to 500 euro.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sieć Lewiatan chce podbić Polskę. "W pięć lat wyprzedzimy Lidla"
Kaufland ostrzega klientów. Uwaga na oszustów
Treść wiadomości brzmi następująco: - Udało Ci się. Przeszedłeś dalej. Miło nam poinformować, że jesteś jednym z czterech uczestników finałowego losowania bonu do Kauflandu o wartości 500 euro - czytamy.
Czytaj także: Tyle kosztuje cukier w Niemczech. Skończyło się
Aby "odebrać wygraną" należy wypełnić ankietę, w której podajemy dane wrażliwe. - Wiadomość NIE jest oficjalną wiadomością od Kauflandu - ostrzega firma.
Jest to fałszywe konto, za pomocą którego operatorzy próbują zebrać wrażliwe dane. Nie mamy z tym nic wspólnego i jest to oszustwo! - informuje sieć.
Czytaj także: Skąd rząd weźmie na 13. emerytury? Lepiej usiądźcie
Grupa handlowa przeprasza za niedogodności i informuje, że wyjaśnia zaistniałą sytuację. - Prowadzimy już dochodzenie w tej sprawie i prosimy, aby pod żadnym pozorem nie wprowadzać tam swojej karty kredytowej ani innych danych osobowych - piszą jej przedstawiciele.
Jeśli macie Państwo jeszcze jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy, prosimy o kontakt. Przepraszamy za wszelkie powstałe niedogodności.