aktualizacja 

Na Wyspach już to się stało. A w Polsce? Stanowisko McDonald's

376

Sieć restauracji McDonald’s w Wielkiej Brytanii po raz pierwszy od 14 lat podniosła ceny swojego sztandarowego produktu – cheeseburgera. W związku z rosnącą w tym kraju inflacją podrożało także kilka innych artykułów z oferty. Czy w Polsce będzie tak samo? Redakcja o2.pl skontaktowała się w tej sprawie z siecią, która przyznaje, że inflacja "nie pozostaje bez wpływu na biznes".

Na Wyspach już to się stało. A w Polsce? Stanowisko McDonald's
McDonald's podnosi ceny w Wielkiej Brytanii. A w Polsce? Mamy stanowisko sieci (Getty Images)

Przez ostatnie 14 lat we wszystkich punktach McDonald’s w Wielkiej Brytanii cheeseburgera można było kupić za 99 pensów (5,63 zł). Teraz się to zmieni.

Historyczna zmiana w brytyjskim McDonald's

Roczna stopa inflacji w Wielkiej Brytanii wzrosła w czerwcu do 9,4 proc. Ceny w tym kraju rosną w najszybszym tempie od 40 lat. W związku z pogłębiającym się kryzysem i rosnącymi kosztami życia sieć restauracji zdecydowała się na historyczny krok i podniosła ceny niektórych pozycji z menu o 10-20 pensów (0,57-1,14 zł).

Od środy 27 lipca cena cheeseburgera w większości restauracji na będzie wynosić 1,19 funta (6,77 zł). Jak zdradził w rozmowie ze "Sky News" rzecznik brytyjskiego McDonald's, o 20 pensów zdrożeją także posiłki śniadaniowe, burgery, duże kawy i McNuggetsy. Na te dania największy wpływ ma obecnie inflacja. Podwyżki nie będą dotyczyć m.in. sałatek i wrapów.

W oświadczeniu skierowanym do klientów dyrektor generalny McDonald's w Wielkiej Brytanii i Irlandii Alistair Macrow przeprosił konsumentów za zmiany, wskazując jednocześnie, że ceny w McDonald's nadal mogą różnić się pomiędzy różnymi punktami prowadzonymi przez franczyzobiorców.

Rozumiemy, że wszelkie podwyżki cen nie są dobrą wiadomością, ale opóźnialiśmy i minimalizowaliśmy te zmiany tak długo, jak tylko mogliśmy. (…) Dzisiejsza presja oznacza, że ​​podobnie jak wiele innych firm, musimy dokonać trudnych wyborów dotyczących naszych cen - przekazał w komunikacie Macrow.

Rzecznik brytyjskiego McDonald's wyjaśnił z kolei, że nie ma ostatecznej listy cen poszczególnych pozycji menu, ponieważ McDonald's wydaje jedynie zalecenia dotyczące podwyżek cen swoim franczyzobiorcom, którzy ustalają własne ceny.

Ceny w McDonald's. W Polsce też będzie drożej?

W Polsce ceny posiłków w McDonald’s od lat sukcesywnie rosną. Jak wskazuje portal money.pl, 20 lat temu cheeseburger kosztował 3,10 zł, natomiast w kwietniu 2021 roku kanapkę w restauracji można było kupić za 4,50 zł. Obecnie cena cheeseburgera w popularnych aplikacjach do zamawiania jedzenia wynosi rekordowe 6,50 zł.

Miłośnicy sieci mogą się obawiać, że polskie restauracje czeka taki sam los, jak brytyjskie. W czerwcu i lipcu inflacja wyniosła u nas 15,5 proc. i była najwyższa od marca 1997. Sytuacja w kraju nieuchronnie wiąże się z podwyżkami cen żywności, usług, a więc także z drożejącymi posiłkami w restauracjach.

Czy McDonald’s w Polsce też planuje podwyżki cen? Jak się dowiedzieliśmy, wszystko zależy od poszczególnych franczyzobiorców.

Restauracje McDonald’s w Polsce prowadzi kilkudziesięciu operatorów, tj. McDonald’s Polska Sp. z o.o. oraz 80 franczyzobiorców, do których należy ponad 90 proc. restauracji. Każdy z podmiotów niezależnie podejmuje decyzję o cenie, kierując się sytuacją rynkową i poziomem kosztów - wyjaśniła sieć McDonald's w oświadczeniu przesłanym redakcji o2.pl przez Katarzynę Kucisz-Rosłoń, menedżer ds. relacji korporacyjnych.
Niepewność ekonomiczna, inflacja, rosnące ceny surowców i energii nie pozostają bez wpływu na biznes - dodała Kucisz-Rosłoń.
Zobacz także: Gdzie największe wzrosty cen? "Drożeje właściwie wszystko"
Autor: SSŃ
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić