Można wygrać auto. Państwowa spółka ma plan, jak zatrzymać Polaków w domach

W naszym kraju ciągle rośnie liczba nowych zakażeń koronawirusem. Państwowa spółka wpadła na pomysł, jak ograniczyć epidemię, zatrzymując Polaków w domu. Do unikania opuszczania mieszkania zachęcać mają atrakcyjne nagrody.

Totalizator Sportowy przygotowuje loterię, która ma zatrzymać Polaków w domachTotalizator Sportowy przygotowuje loterię, która ma zatrzymać Polaków w domach
Źródło zdjęć: © Getty Images
Jan Manicki

Totalizator Sportowy szuka partnerów do stworzenia aplikacji, która da Polakom możliwość wzięcia udziału w loterii z nagrodami. Celem konkursu będzie zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Żeby bowiem coś wygrać, trzeba będzie w określonych godzinach siedzieć w domu i podlewać wirtualne rośliny.

Nowa loteria ma zatrzymać Polaków w domach. Obiecują atrakcyjne nagrody

Według portalu Business Insider, akcja ma skłonić ludzi do siedzenia w domu w czasie pandemii. Chodzi o ograniczenie kontaktów z innymi ludźmi, a tym samym zmniejszenie liczby nowych zakażeń. Z prezentacji, którą przygotowali pracownicy Totalizatora Sportowego wynika, że ma w tym celu pomóc specjalna aplikacja stworzona w ramach akcji o nazwie #WygrywamyWDomu.

Aplikacja wykorzysta mechanizmy znane z gier mobilnych, czyli nagradzanie użytkowników za wykonywanie zadań w aplikacji. Program będzie jednocześnie śledzić położenie użytkownika – powiedział informator witryny Business Insider.

Budżet akcji ma wynieść w sumie blisko 33 mln zł. Totalizator Sportowy zadeklarował, że włoży w projekt 5 mln zł brutto. Od innych partnerów oczekuje wsparcia w wysokości 28 mln zł.

Co oczywiste, tymi dodatkowymi partnerami mają być głównie spółki Skarbu Państwa – powiedział anonimowy informator, cytowany przez Business Insidera.

Loteria w dobie pandemii. Zachęci do pozostania w domu

Do wzięcia udziału w pandemicznej loterii, wymagane będzie zainstalowanie na swoim smartfonie specjalnej aplikacji. Gra opiera się ma na wypełnianiu zadań i zdobywaniu punktów, umożliwiających uzyskanie nagród oraz udział w losowaniu. Scenariusz gry ma być zrozumiały, a kontekst przyjazny.

Zabawa będzie przedstawiona w formie hodowli roślin. Ich rozwój będzie odzwierciedlał poziom zaangażowania użytkownika. Losy zostaną zwizualizowane w postaci kwiatów, a kwitnące rośliny będą pełnić funkcję waluty – można przeczytać na jednym ze slajdów prezentacji, do której dotarł Business Insider.

Użytkownik aplikacji będzie podlewał wirtualną roślinkę, będąc w domu w określonych godzinach. Od poniedziałku do piątku będzie to miało miejsce między 15 a 22, a w weekendy od 10 do 22. Uczestnik zabawy będzie mógł to robić raz na godzinę, ale nie częściej niż pięć razy w ciągu jednego dnia. Po trzecim podlaniu na e-roślince pojawi się pierwszy kwiat, po czwartym następny, a po piątym trzy kolejne.

Każdy kwiat to jeden los na loterii dziennej. W ramach niej będzie można wygrać zestawy RTV i AGD oraz bony podarunkowe czy kody rabatowe. Po zakończeniu dnia kwitnąca wirtualna roślina z pięcioma kwiatami ma dawać możliwość wzięcia udziału w losowaniu tygodniowym i trafić do tzw. e-portfela. Co tydzień do wygrania będzie samochód, prawdopodobnie będzie to Toyota Corolla Turing Sport.

Istotnym elementem zabawy ma być także sklep z nagrodami gwarantowanymi. Choć szanse wygrania samochodu czy telewizora w loterii będą mocno ograniczone, to rośliny z e-portfela będzie można przeznaczyć na zakup dodatkowych losów albo odbiór nagrody gwarantowanej. Mają to być na przykład kody rabatowe u partnerów akcji.

Aplikacja sprawdzi, czy jesteś w domu. Loteria ruszy już w grudniu

Przygotowana na potrzeby zabawy aplikacja, ma śledzić położenie użytkowników. Na tej podstawie będzie określać, czy faktycznie zostają oni w domu. Geolokalizacja telefonu ma być oparta na trzech systemach: GPS, stacjach logowania się telefonów (BTS) oraz Wi-Fi.

Jak twierdzi Business Insider, loteria miałaby wystartować już 6 grudnia i potrwać do 28 marca. Totalizator Sportowy liczy, że zainstaluje ją od 1 do 3 mln użytkowników. Akcja ma mieć trwającą cztery miesiące kampanię medialną, której koszt pomysłodawcy oszacowali na 10 mln zł.

Obejrzyj także: Wielka loteria Wirtualnej Polski

Wybrane dla Ciebie
Dwulatek wpadł do szamba. Teraz szpital przekazał dobre wieści
Dwulatek wpadł do szamba. Teraz szpital przekazał dobre wieści
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Krzyżówka z wiedzy ogólnej. Tylko mistrz odkryje wszystkie hasła
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów