Polacy będą źli. Rząd chce wprowadzenia limitów w sklepach?
Rząd kierowany przez Donalda Tuska intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowych regulacji. Choć te zmiany mają na celu przynieść określone korzyści, istnieje spora grupa osób, która może nie być zadowolona z zapowiadanych działań.
Obecny rząd postanowił skupić się na popularności produktów marek własnych wśród konsumentów. Cechują się one atrakcyjniejszą ceną przy zachowaniu porównywalnej jakości do produktów renomowanych marek, co sprawia, że często lądują w koszykach zakupowych.
Stefan Krajewski, pełniący funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w rozmowie z z wiadomoscihandlowe.pl podzielił się informacjami na temat planów wprowadzenia ograniczeń dotyczących marek własnych. W jego ocenie "uregulowanie tego obszaru jest potrzebne", a kwestia limitów na marki własne jest "rozważana ze względu na nierówności we współpracy dostawców z sieciami".
Nagrał go i wysłał na policję. Teraz każdy zobaczy, co zrobił kierowca
Tracą na nich często polskie zakłady z branży spożywczej, choć nie tylko tej. Muszą się podporządkować operatorom handlowym, nawet jeśli nie jest to dla nich korzystne — wyjaśnił w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Stefan Krajewski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jakie rozwiązanie widzi rząd? Zdaniem Krajewskiego ministerstwo rozważa wprowadzenie "procentowego określenia maksymalnego udziału marek własnych w ofercie sklepów, tak aby nie wygrywały one ze sztandarowymi brandami danych firm".
Co mówią sieci handlowe?
"Fakt" zwrócił się z zapytaniem do kluczowych graczy na polskim rynku detalicznym, m.in. sieci Lidl. Pytanie dotyczyło ich planów w zakresie oferty marek własnych.
Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Affairs and CSR Lidl Polska, podkreśliła znaczącą rolę marek własnych w strategii firmy. Zaznaczyła, że od samego początku marki własne stanowią istotny element asortymentu sklepów Lidl w Polsce.
Warto podkreślić, że swój istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć [...] W ten sposób wspieramy przedsiębiorców z danego regionu i zapewniamy klientom dostęp do wyjątkowych artykułów spożywczych — mówi Robaszkiewicz.
Dzięki markom własnym polscy dostawcy mogą dotrzeć do klientów w całej Polsce, a także mają możliwość eksportu towaru do wielu europejskich państw - dodaje w rozmowie z "Faktem" przedstawicielka Lidla.
Z przekazanych informacji wynika, że "w samym 2022 r., aż 286 polskich producentów wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków".