Ukryty przycisk przy kasie w Biedronce. Nie wiesz o nim? Możesz zapłacić więcej

24

Marketingowe sztuczki działają na nas niemal na każdym kroku. Stosują je m.in. sklepy. Lidl czy Biedronka chcą wpłynąć na nas i zachęcić do wydania większej ilości pieniędzy. Jak robią to znane sklepy? Lepiej na to uważać. Oto marketingowe sztuczki, przez które w supermarketach wydajemy więcej pieniędzy.

Ukryty przycisk przy kasie w Biedronce. Nie wiesz o nim? Możesz zapłacić więcej
Tara do kasy samoobsługowej w Biedronce (Genialne.pl)

Jakie sztuczki stosują supermarkety, by wymusić na nas wydawanie dużej ilości pieniędzy? Oto lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę podczas robienia zakupów. Być może dzięki temu uda nam się zaoszczędzić parę groszy.

Koszyki na kółkach w wielu supermarketach takich jak Lidl czy Biedronka są znacznie większe od standardowych koszyków. Dzięki tej sztuczce psychologicznej wkładamy do nich zdecydowanie więcej produktów. To duży plus, ponieważ łatwiej i wygodniej je nosić i robić zakupy, jednak przez niewykorzystaną w koszu przestrzeń wydaje nam się, że mamy sporo miejsca, które chcemy czymś zapełnić, zastanawiamy się, czy o czymś nie zapomnieliśmy lub robimy zakupy "na zapas".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Lepiej na to uważać. Marketingowe sztuczki, przez które w supermarketach wydajemy więcej

Marketingowe sztuczki, przez które w supermarketach wydajemy więcej

Kolejną sztuczką są produkty marki własnej. Choć mają konkurencyjne ceny, często ich gramatura jest mniejsza. Dodatkowo jakość zastępczych produktów niekiedy jest dużo gorsza niż nieco droższej żywności. Co jeszcze robią supermarkety?

Zapachy również powodują, że mamy ochotę na dodatkowe zakupy. Chodzi głównie o pieczywo, które wypiekane na miejscu wywołuje u nas często burczenie w brzuchu. Dodatkowo, dzięki temu zaczynamy rozglądać się za masłem, świeżymi pomidorami czy innymi produktami na kanapki, które możemy zjeść na śniadanie. Nie dajmy się zwieść!

Kolejnym trikiem mogą być czerwone i wielkie plakietki z promocjami. Mają zwrócić naszą uwagę i przyciągnąć wzrok, byśmy sięgnęli po "świetną okazję", "najlepszą cenę" lub "2+2 produkty gratis". Często jednak czerwone plakietki czy inne metki z ofertami nie są wcale najlepszą promocją w naszym życiu, a jedynie trikiem marketingowym.

Podczas zakupów warto też zwrócić na tarę do kasy samoobsługowej. Przycisk, o którym wielu klientów nie ma pojęcia, znajduje się z prawej strony kasy samoobsługowej. Jeśli nie korzystasz z tej funkcji, możesz mieć zawyżoną wagę kupowanych produktów, a przez to zapłacić więcej. Przycisk jest ukryty, więc łatwo o nim zapomnieć.

Ceny produktów są sztucznie zawyżane, by promocja wyglądała jak idealna okazja. Więcej sztuczek psychologicznych stosowanych przez supermarkety można znaleźć na powyższym wideo. 

Autor: WIP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić