Zdjęcie z niemieckiego Lidla. Sami spójrzcie, co pojawiło się na maśle
W ostatnich miesiącach Polacy muszą mierzyć się rekordową inflacją. Wygląda jednak na to, iż rosnące ceny energii i podstawowych produktów spożywczych dotykają nie tylko obywateli naszego kraju. Okazuje się, że sprawa wcale nie wygląda dużo lepiej za naszą zachodnią granicą. Dlatego też niemiecki Lidl zdecydował się na wprowadzenie specjalnych zabezpieczeń antykradzieżowych, naklejanych na produktach spożywczych, takich jak mięso czy masło.
Według danych Głównego Urzędu Statycznego, inflacja w sierpniu wyniosła 16,1 procent. Polacy muszą zmagać się z drożyzną w sklepach oraz rosnącymi rachunkami za gaz, opał i energię elektryczną.
Okazuje się, że u naszych zachodnich sąsiadów wskaźnik inflacji także cały czas rośnie. Choć nie jest tak wysoki jak w Polsce, niemieccy urzędnicy podają, że w sierpniu wyniósł 7,9 proc. Oznacza to także wzrost cen podstawowych dóbr konsumpcyjnych.
Drożeją podstawowe produkty w Niemczech. Sklepy zdecydowały się na drastyczny krok
Niemieckie media opisują, że w ostatnim czasie szczególnie mocno podrożało mięso oraz masło. Sprawa jest na tyle poważna, że na podjęcie stanowczych kroków zdecydował się Lidl. Niemiecka sieć hipermarketów postanowiła wprowadzić specjalne zabezpieczenia antykradzieżowe.
W połowie sierpnia media społecznościowe obiegły zdjęcia ukazujące naklejki umieszczane na opakowaniach produktów. Specjalne żółte kwadraty pojawiły się tackach z mięsem czy kostkach masła.
Jak donosi serwis derwesten.de, niemieccy klienci początkowo ostro skrytykowali pomysł. Okazuje się jednak, że w ślady Lidla szybko poszły także inne hipermarkety, takie jak Edeka czy Netto. Poza mięsem i masłem, zabezpieczane są obecnie takie produkty jak markowa kawa, czekolada, czy słodycze marki Rafaello.
Niemcy mierzą się z plagą kradzieży. Sklepy zaczęły umieszczać zabezpieczenia
Jak wynika z szacunków właścicieli supermarketów, rozwiązanie to jest znacznie tańsze niż mierzenie się z nasilającymi się kradzieżami. Jak podaje niemiecki "Focus", koszt jednej naklejki to ok. 20 centów (ok. 1 zł). W przypadku zakupów hurtowych, cena może spaść do nawet 3 centów (ok. 14 groszy) za sztukę.