Ta stacja przegrała. Dane mówią wszystko
W ostatni poniedziałek, ósmego kwietnia, na zakończenie programów "Fakty" w stacji TVN oraz "Wiadomości" o 19:30 w TVP, prezenterki Diana Rudnik oraz Monika Sawka ogłosiły, że, podobnie jak podczas poprzednich wyborów, ich stacje odniosły sukces i w wieczór wyborczy przyciągnęły najwięcej widzów. Jedynie Polsat nie miał powodów do radości.
Na zakończenie "Faktów" Diana Rudnik, jako prowadząca głównego wydania serwisu informacyjnego TVN-u, z uśmiechem przekazała widzom informacje: - To jeszcze o emocjach u nas, tych politycznych, powyborczych. Wczorajszy wieczór i noc wypełnione były nimi po brzegi. Bardzo się cieszymy, że byliście państwo z nami – wyraziła swoje zadowolenie Rudnik.
Na ekranach telewizorów widzowie mogli zobaczyć grafikę, na której jasno wyświetlała się informacja, iż w decydującym momencie ogłoszenia wyników wyborów kanał TVN 24 przyciągał uwagę ponad 1,8 mln widzów, co umożliwiło stacji wyprzedzić konkurencję.
Poduszkowcem do Rosji. Putin otwiera granice Chińczykom
To sprawiło, że konkurencja pozostała w tyle. Kolejny raz dziękujemy państwu za zaufanie – dziękowała z dumą Rudnik.
W materiale umieszczono również dane dotyczące oglądalności: TVN24 zgromadziło 1 830 576 widzów; TVP wraz z TVP Info i TVP Polonia przyciągnęło 1 628 565 widzów, TV Republika miała 777 871, a Polsat News 680 351 widzów.
"19:30" TVP - tu też triumf
Z kolei na kanale TVP o 19:30, w programie o tym samym tytule, podkreślono triumf w kategorii wszystkich widzów powyżej 4 roku życia.
W grupie 4+ wygraliśmy z konkurencją. Samorządowy wieczór wyborczy był najchętniej wybierany. Widzowie docenili nowoczesne studio i profesjonalizm prowadzących. Dziękujemy za zaufanie – podkreśliła Sawka.
Sukces Telewizji Republika
W podobnym tonie wypowiedział się Michał Rachoń w programie "Dziś", ogłaszając, iż TV Republika osiągnęła rekordowy zasięg oglądalności wieczoru wyborczego - 1 889 480 widzów.
Ostatnie dni, ostatnie tygodnie to są tygodnie rekordowych wyników oglądalności telewizji Republika. A my dopiero się rozkręcamy – z entuzjazmem podsumował.
Jak kształtowały się wyniki oglądalności w wieczór wyborczy w momencie podawania wyników?
Z analizy serwisu Wirtualne Media (na podstawie danych Nielsen Audience Measurement) wynika, że w wyborczy wieczór między godziną 21 a 21:09, a więc wówczas, gdy podawano wyniki badań exit poll, najwięcej widzów oglądało TVN24 (1,83 mln), następna była Telewizja Publiczna (1,62 mln) , później Telewizja Republika (778 tys.), a na końcu Polsat (680 tys.).