Aleksandra Głowacka| 

TV Republika szaleje z cennikiem. Tak drogo jeszcze nie było

40

W ostatnim czasie ceny reklam w Telewizji Republika poszybowały w górę. Zdaje się, że to kwestia odchodzących reklamodawców. Czymś stacja musi sobie to zrekompensować. Serwis Wirtualne Media ujawnił zaskakujące stawki.

TV Republika szaleje z cennikiem. Tak drogo jeszcze nie było
Danuta Holecka w programie informacyjnym "Dzisiaj" (YouTube)

Wraz ze zmianami, jakie mają miejsce w Telewizji Polskiej, ze stanowiskami pożegnało sie wielu pracowników TVP. Znaczna część znalazła zatrudnienie w Telewizji Republika. Twarz "Wiadomości" - Danuta Holecka, obecnie jest prowadzi program informacyjny "Dzisiaj" w telewizji Sakiewicza.

Stacja korzysta ze swojej fali popularności i fanów, których przyciągnęła Holecka czy Miłosz Kłeczek (również przeszedł z TVP do TV Republika). Okazuje się, że cennik dla reklamodawców znów poszedł w górę. Jak zmieniły się stawki? Wirtualne Media donoszą, że pojedyncze spoty podrożały o ponad 70 proc. w przeciągu miesiąca.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Widzowie o wysokich zarobkach w TVP. "Za propagandę się płaci"

Jasne jest, że kwota, jaką trzeba zapłacić za reklamę w telewizji, zależna jest od kilku czynników. Stawki uzależnia się od dnia emisji, a nawet konkretnej godziny - najtańszy jest weekend.

Najwięcej pieniędzy trzeba wyłożyć na reklamy, które wyświetlają się przy głównym programie informacyjnym "Dzisiaj". Za 30-sekundowy spot stacja pobiera opłatę nawet do 14,1 tys. zł (bez rabatów). Już w marcu cena ta ma podskoczyć do 20,1 tys. zł. To oznacza wzrost o ponad 42 proc. Ale nie zmieni się stawka niedzielna. Warto przy tym dodać, że jeszcze w styczniu najdroższy spot kosztował 550 zł.

Protest w sprawie reklam w TV Republika już jakiś czas temu rozpoczęły duże firmy. Wielu reklamodawców po prostu wycofało się ze współpracy ze stacją. Mowa m.in. o takich firmach jak: Ikea, mBank, Tarczyński, Provident, Pyszne.pl, Żabka Polska, Kaufland czy Carrefour. Odejścia gigantów spowodowane były skandalicznymi słowami, które niejednokrotnie padały na antenie stacji, jak chociażby:

Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców - mówił satyryk Jan Pietrzak.

Obecnie w telewizji Sakiewicz wyświetlanych jest dziennie mniej więcej 100 reklam, a trzy miesiące temu było ich nawet 600 - donoszą Wirtualne Media.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić