Awaria IKO. Tysiące osób nie może się zalogować do aplikacji banku

Klienci banku PKO BP borykają się z awarią aplikacji mobilnej IKO. Wiadomo, że dotyczy ona osób z różnych części kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków i Poznań.

Nie działa aplikacja IKONie działa aplikacja IKO
Źródło zdjęć: © Zrzut ekranu
Malwina Witkowska

We wtorek 7 maja klienci PKO Bank Polski zaczęli zgłaszać awarie. Nie działa aplikacja mobilna IKO. Awaria w PKO BP postępuje od godziny 14.30 - wynika ze zgłoszeń w serwisie Downdetector. Platforma bazuje na transparentnych zgłoszeniach od użytkowników oraz na informacjach wskazujących na problemy zbierane z całej sieci.

Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy problemów z aplikacją mobilną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Spytaliśmy młodych. Wiedzą, ile kosztują prąd, benzyna czy iPhone?

Awarie zgłosiło tysiące osób

W ciągu godziny od rozpoczęcia awarii, ponad 5000 osób zgłosiło problem z funkcjonowaniem systemu PKO Banku Polskiego.

Analiza danych z Downdetector pokazuje, że aż 73 proc. użytkowników doświadcza trudności z logowaniem się do aplikacji mobilnej, 22 proc. napotyka problemy z korzystaniem z bankowości mobilnej, natomiast 5 proc. osób ma kłopoty z zalogowaniem się online za pośrednictwem komputera.

Gdzie jest awaria?

Z analizy danych zgromadzonych przez serwis Downdetector wynika, że awaria w PKO BP dotyczy całego kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków, Poznań, Wrocław, a także z Bydgoszczy i Kielc.

Aktualnie trudno jest oszacować, jak długo potrwają te problemy i kiedy zostaną rozwiązane. Zaniepokojeni klienci banku zaczęli również informować o awarii pod postem na Facebooku. "Co znowu z tą wasza aplikacją jest nie tak?"; "Aplikacja nie działa"; "Nie można się zalogować do aplikacji IKO!"; "Dziś z pewnością sobie pooszczędzam, bo IKO nie działa!" - alarmują klienci banku.

Wiadomo, że awaria nie dotyczy wszystkich użytkowników. Niektórzy klienci banku PKO BP informują, że nie mają kłopotów z działaniem aplikacji mobilnej.

Aneta Styrnik-Chaber z zespołu prasowego PKO BP potwierdziła, że awaria miała miejsce. Nie ujawniła jednak jej przyczyny.

Aplikacja mobilna IKO już działa. Utrudnienia z logowaniem już nie występują - przekazała portalowi o2.pl po godz. 18.00.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Turyści nie będą zadowoleni. Podejście do fontanny będzie płatne
Turyści nie będą zadowoleni. Podejście do fontanny będzie płatne
Rosjanin z zarzutami. Miał organizować transport migrantów do Niemiec
Rosjanin z zarzutami. Miał organizować transport migrantów do Niemiec
Burza po decyzji papieża. Nowy ordynariusz wspiera osoby LGBT+
Burza po decyzji papieża. Nowy ordynariusz wspiera osoby LGBT+
Zginęła z rąk żołnierzy Armii Czerwonej. Przeniosą jej szczątki po 80 latach
Zginęła z rąk żołnierzy Armii Czerwonej. Przeniosą jej szczątki po 80 latach
Grecja przekazała decyzję. Bartosz G. wraca do Polski
Grecja przekazała decyzję. Bartosz G. wraca do Polski
Taka karteczka na klatce. Aż zrobił zdjęcie. "Wzruszyłem się"
Taka karteczka na klatce. Aż zrobił zdjęcie. "Wzruszyłem się"
Bójka pod McDonald's. Pokazali nagranie
Bójka pod McDonald's. Pokazali nagranie
Dramatyczne sceny na A4. Bus stanął w płomieniach
Dramatyczne sceny na A4. Bus stanął w płomieniach
Europa wejść do rozmów z Putinem. Jasne stanowisko Macrona
Europa wejść do rozmów z Putinem. Jasne stanowisko Macrona
Zakopane ma problem z alkoholem. "Ludzie tracą kontrolę"
Zakopane ma problem z alkoholem. "Ludzie tracą kontrolę"
Zakrył twarz i podpalił posterunek. Już wiadomo, dlaczego to zrobił
Zakrył twarz i podpalił posterunek. Już wiadomo, dlaczego to zrobił
Nowy milioner w Polsce. Ujawnili, gdzie padła "szóstka" w Lotto Plus
Nowy milioner w Polsce. Ujawnili, gdzie padła "szóstka" w Lotto Plus