Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Malwina Witkowska
Malwina Witkowska | 
aktualizacja 

Awaria IKO. Tysiące osób nie może się zalogować do aplikacji banku

19

Klienci banku PKO BP borykają się z awarią aplikacji mobilnej IKO. Wiadomo, że dotyczy ona osób z różnych części kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków i Poznań.

Awaria IKO. Tysiące osób nie może się zalogować do aplikacji banku
Nie działa aplikacja IKO (Zrzut ekranu)

We wtorek 7 maja klienci PKO Bank Polski zaczęli zgłaszać awarie. Nie działa aplikacja mobilna IKO. Awaria w PKO BP postępuje od godziny 14.30 - wynika ze zgłoszeń w serwisie Downdetector. Platforma bazuje na transparentnych zgłoszeniach od użytkowników oraz na informacjach wskazujących na problemy zbierane z całej sieci.

Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy problemów z aplikacją mobilną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Spytaliśmy młodych. Wiedzą, ile kosztują prąd, benzyna czy iPhone?

Awarie zgłosiło tysiące osób

W ciągu godziny od rozpoczęcia awarii, ponad 5000 osób zgłosiło problem z funkcjonowaniem systemu PKO Banku Polskiego.

Analiza danych z Downdetector pokazuje, że aż 73 proc. użytkowników doświadcza trudności z logowaniem się do aplikacji mobilnej, 22 proc. napotyka problemy z korzystaniem z bankowości mobilnej, natomiast 5 proc. osób ma kłopoty z zalogowaniem się online za pośrednictwem komputera.

Gdzie jest awaria?

Z analizy danych zgromadzonych przez serwis Downdetector wynika, że awaria w PKO BP dotyczy całego kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków, Poznań, Wrocław, a także z Bydgoszczy i Kielc.

Aktualnie trudno jest oszacować, jak długo potrwają te problemy i kiedy zostaną rozwiązane. Zaniepokojeni klienci banku zaczęli również informować o awarii pod postem na Facebooku. "Co znowu z tą wasza aplikacją jest nie tak?"; "Aplikacja nie działa"; "Nie można się zalogować do aplikacji IKO!"; "Dziś z pewnością sobie pooszczędzam, bo IKO nie działa!" - alarmują klienci banku.

Wiadomo, że awaria nie dotyczy wszystkich użytkowników. Niektórzy klienci banku PKO BP informują, że nie mają kłopotów z działaniem aplikacji mobilnej.

Aneta Styrnik-Chaber z zespołu prasowego PKO BP potwierdziła, że awaria miała miejsce. Nie ujawniła jednak jej przyczyny.

Aplikacja mobilna IKO już działa. Utrudnienia z logowaniem już nie występują - przekazała portalowi o2.pl po godz. 18.00.
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nagrani podczas libacji w mauzoleum. Jest wyrok. Wśród oskarżonych radny PiS
Tragedia w Hamburgu. Nie żyje 15-latek. Siedmiu Syryjczyków w areszcie
Policja ostrzega. Tego nie wolno robić w lany poniedziałek
Pod ziemią czekała tajemnica. Historyczne odkrycie przy budowie UW
Sałatka warstwowa na Wielkanoc. Ten przepis to hit
Polacy, szykujcie się. Uderzą już 18 kwietnia
Kupiłeś te batony bezglutenowe? Te osoby nie powinny ich jeść
Krok od tragedii. Dziecko zatrzaśnięte w rozgrzanym aucie
Polak zaginął w Niemczech. Niepokojące okoliczności
Jak przygotować kruchy spód do mazurka? Pamiętaj o jednej zasadzie
Kolejni członkowie gangu skazani. 4 tys. ton odpadów na 11 składowiskach
Skandal w polskiej armii. Gen. Skrzypczak: Ktoś się tu pogubił
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić