Awaria IKO. Tysiące osób nie może się zalogować do aplikacji banku

Klienci banku PKO BP borykają się z awarią aplikacji mobilnej IKO. Wiadomo, że dotyczy ona osób z różnych części kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków i Poznań.

Nie działa aplikacja IKONie działa aplikacja IKO
Źródło zdjęć: © Zrzut ekranu
Malwina Witkowska

We wtorek 7 maja klienci PKO Bank Polski zaczęli zgłaszać awarie. Nie działa aplikacja mobilna IKO. Awaria w PKO BP postępuje od godziny 14.30 - wynika ze zgłoszeń w serwisie Downdetector. Platforma bazuje na transparentnych zgłoszeniach od użytkowników oraz na informacjach wskazujących na problemy zbierane z całej sieci.

Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczy problemów z aplikacją mobilną.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Spytaliśmy młodych. Wiedzą, ile kosztują prąd, benzyna czy iPhone?

Awarie zgłosiło tysiące osób

W ciągu godziny od rozpoczęcia awarii, ponad 5000 osób zgłosiło problem z funkcjonowaniem systemu PKO Banku Polskiego.

Analiza danych z Downdetector pokazuje, że aż 73 proc. użytkowników doświadcza trudności z logowaniem się do aplikacji mobilnej, 22 proc. napotyka problemy z korzystaniem z bankowości mobilnej, natomiast 5 proc. osób ma kłopoty z zalogowaniem się online za pośrednictwem komputera.

Gdzie jest awaria?

Z analizy danych zgromadzonych przez serwis Downdetector wynika, że awaria w PKO BP dotyczy całego kraju. Najwięcej zgłoszeń dotyczących problemów z bankowością mobilną napłynęło z miast takich jak Warszawa, Lublin, Kraków, Poznań, Wrocław, a także z Bydgoszczy i Kielc.

Aktualnie trudno jest oszacować, jak długo potrwają te problemy i kiedy zostaną rozwiązane. Zaniepokojeni klienci banku zaczęli również informować o awarii pod postem na Facebooku. "Co znowu z tą wasza aplikacją jest nie tak?"; "Aplikacja nie działa"; "Nie można się zalogować do aplikacji IKO!"; "Dziś z pewnością sobie pooszczędzam, bo IKO nie działa!" - alarmują klienci banku.

Wiadomo, że awaria nie dotyczy wszystkich użytkowników. Niektórzy klienci banku PKO BP informują, że nie mają kłopotów z działaniem aplikacji mobilnej.

Aneta Styrnik-Chaber z zespołu prasowego PKO BP potwierdziła, że awaria miała miejsce. Nie ujawniła jednak jej przyczyny.

Aplikacja mobilna IKO już działa. Utrudnienia z logowaniem już nie występują - przekazała portalowi o2.pl po godz. 18.00.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Zapytali Putina o partnerkę. Odpowiedział jednym słowem
Zapytali Putina o partnerkę. Odpowiedział jednym słowem
Trump znów to zrobił. Biały Dom komentuje
Trump znów to zrobił. Biały Dom komentuje
Wprowadzili martwą 89-latkę na pokład samolotu. Doniesienia w Hiszpanii
Wprowadzili martwą 89-latkę na pokład samolotu. Doniesienia w Hiszpanii
Zakonnica usłyszała zarzuty. W tle znęcanie
Zakonnica usłyszała zarzuty. W tle znęcanie
Lampki choinkowe. Jak wpływają na rachunki za prąd?
Lampki choinkowe. Jak wpływają na rachunki za prąd?
Wskazał słaby punkt Rosji. Przypomniał reakcję Putina
Wskazał słaby punkt Rosji. Przypomniał reakcję Putina
Tragedia w Hiszpanii. Fala porwała niemiecką turystkę
Tragedia w Hiszpanii. Fala porwała niemiecką turystkę
Dramatyczny widok na drodze. Niektórzy bagatelizowali zagrożenie
Dramatyczny widok na drodze. Niektórzy bagatelizowali zagrożenie
Ujawniono akta Epsteina. Kolejne zdjęcia z byłym księciem Andrzejem
Ujawniono akta Epsteina. Kolejne zdjęcia z byłym księciem Andrzejem
Ich synowie chodzą do seminarium. "Praktycznie nie ma lekcji"
Ich synowie chodzą do seminarium. "Praktycznie nie ma lekcji"
Zachwyt nad policyjną kontrolą. "Są normalni funkcjonariusze"
Zachwyt nad policyjną kontrolą. "Są normalni funkcjonariusze"
Nowe akta Epsteina. Wielokrotne wpisy z oznaczeniem "Poland"
Nowe akta Epsteina. Wielokrotne wpisy z oznaczeniem "Poland"