Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
EKO
|

Katastrofa lotnicza w Houston. Śledczy ujawniają pierwsze ustalenia

32
Podziel się

Trwa śledztwo, które ma doprowadzić do ustalenia przyczyn katastrofy lotniczej w Houston w stanie Teksas. Prywatny samolot McDonnella Douglasa MD-87 w trakcie startu staranował ogrodzenie lotniska, a potem zaczął płonąć. Znamy pierwsze wyniki dochodzenia.

Katastrofa lotnicza w Houston. Śledczy ujawniają pierwsze ustalenia
Katastrofa lotnicza w Houston w stanie Teksas. Ujawniono pierwsze ustalenia (ABC News)
bETYNxYl

Katastrofa lotnicza miała miejsce we wtorek 19 października. Prywatny samolot startował z lotniska Houston Executive Airport. W chwili zdarzenia na pokładzie znajdowało się 21 osób, z czego troje stanowili członkowie personelu. Wszyscy opuścili płonącą maszynę na czas.

Katastrofa lotnicza w Houston w Teksasie. Jak doszło do wypadku?

Jak podaje Fox News, śledztwo powierzono ekspertom z Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB). Michael Graham, przedstawiciel NTSB, poinformował, że potwierdzono obecność śladów hamowania na pasie startowym.

bETYNxYn
Wystąpiło silne hamowanie, (...) więc wiemy, że hamulce były sprawne, zanim samolot opuścił pas startowy – relacjonował Michael Graham w rozmowie z Fox News.
bETYNxYt

Michael Graham na razie nie doprecyzował, w którym momencie hamowanie w ogóle nastąpiło, a piloci ostatecznie nie zatrzymali maszyny skutecznie. W tej sprawie trwają obecnie przesłuchania pilotów oraz mechanika maszyny.

Samolot McDonnella Douglasa MD-87 należał do firmy inwestycyjnej, która mieści się w Teksasie. Eksperci z NTSB potwierdzili, że feralny lot był dla maszyny pierwszym od 10 miesięcy. Poinformowali także opinię publiczną, że właściciel koncernu znajdował się na pokładzie w chwili katastrofy.

Wątpliwości ekspertów NTSB budzi również stan techniczny maszyny w dniu katastrofy. Jak jednak podkreśla Michael Graham, ustalanie przyczyn tego typu wypadku najczęściej trwa około 12-18 miesięcy.

bETYNxYu
Zobacz także: Zobacz też: Samolot utknął pod wiaduktem. Niecodzienne nagranie z Delhi
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bETYNxYO
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(32)
Blablabla
miesiąc temu
Ale zbieg okoliczności! MC Donell Douglas kupił sobie MD87. Ostatnio hitem na WP/O2 była 'pedagożka':)))
ciekawy ?
miesiąc temu
Michael Graham powiedzial ,ze ustalanie przyczyn tego typu wypadku najczęściej trwa około 12-18 miesięcy. W Smolensku ruscy juz po 20 minutach znali przyczyne wypadku
ciekawy ?
miesiąc temu
Jak jednak podkreśla Michael Graham, ustalanie przyczyn tego typu wypadku najczęściej trwa około 12-18 miesięcy. W Smolensku ruscy juz po 20 minutach znali przyczyne wypadku
bETYNxYP
Darekt
miesiąc temu
Bardziej ważne czy miał sprawne silniki ???
Radca
miesiąc temu
I ruscy ich nie dobijali? Puśćcie tam bombowego Antoniego, on tak wyjaśni, że Ameryka zaniemówi
Simon
miesiąc temu
Pilot się zepsuł. Był po ,,szczepionce" i dla tego podczas startu hamował.
o2 to szambo
miesiąc temu
To jakaś teoria spiskowa, bo zgodnie z nowymi prawami fizyki po 11 września 2001 wraki samolotów wyparowują, a na miejscu katastrofy można grać w golfa.
Twój nick
miesiąc temu
McDonell Douglas wyprodukował ten samolot i go sprzedał. Samolot pewnie był prywatny ale należał do kogo innego:D
HGW72
miesiąc temu
Po rocznym śledztwie orzeczono, że winien był dozorca
B52
miesiąc temu
Sztuczna mgła, w Texasie? Oj przesadza Macierewicz tym razem. Chyba ze to były elektromagnesy.
SenioRita
miesiąc temu
Houston, mamy problem. Jaki ? Na pokładzie jest oczko, szczęśliwa 21. MD to takie nasze BQ dash-8, niezawodne na niewielkich odległościach.
Toja
miesiąc temu
Dlaczego autor artykułu idmienia nazwę samolotu??? Czy również mówi się samolot Boeinga 747??? Nazwa brzmi md lub mcdonnel douglas
Asa
miesiąc temu
Rozpylono hel – miał o zmniejszyć siłę nośną samolotu, następnie uderzyli bombą termobaryczną. Tylko pancernej brzozy nie posadzili. Jakieś amatorstwo.
bETYNxYH
Dermoh
miesiąc temu
Ewidentna awaria zespołu napędowego, który nie rozwinął wymaganego ciągu i nie zdołał rozpędzić maszyny do wymaganej prędkości. Pilot zorientował się i rozpoczał hamowanie. Widać nie zdołał nawet wyjść w powietrze, żeby spokojnie wykonać powrót na pas, pomimo, że ewidentnie osiągnął punkt rotowania i nie mógł już bezpiecznie zatrzymac się na pasie.
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić