Łódź podwodna zniknęła. Marynarka wojenna o zapasach tlenu na pokładzie

72

Indonezja nadal nie wykryła żadnych śladów zaginionego okrętu podwodnego z 53 członkami załogi na pokładzie – poinformował w czwartek rzecznik marynarki wojennej. Marynarka zapewnia jednocześnie, że jednostka jest wyposażona w wystarczający zapas tlenu dla całej załogi.

Łódź podwodna zniknęła. Marynarka wojenna o zapasach tlenu na pokładzie
Indonezja. Nadal nie udało się ustalić lokalizacji zaginionej łodzi podwodnej (YouTube)

O zaginięciu okrętu podwodnego poinformował w środę szef indonezyjskiej armii. 21 kwietnia o 4:30 podczas ćwiczeń torpedowych zerwał się kontakt z wojskową jednostką Nanggala-402, gdy znajdowała się na północ od wyspy Bali. Na pokładzie przebywało 53 członków załogi.

Poszukiwania jednostki nadal trwają. W środę ratownicy znaleźli plamę ropy w pobliżu miejsca, w którym okręt się zanurzył. Ślad ten może oznaczać uszkodzenie zbiornika paliwa lub być sygnałem od marynarzy. Niestety nadal nie udało się ustalić lokalizacji łodzi ani nawiązać kontaktu z załogą.

Zaginął okręt podwodny. Dalsze poszukiwania

Od ostatniego kontaktu z członkami załogi minęła już ponad doba. Rzecznik marynarki wojennej Julius Widjojono uspokaja, że zapas tlenu, w jaki wyposażony jest okręt podwodny, na razie wystarczy dla 53 osób.

W środowym oświadczeniu marynarka wojenna stwierdziła: "Możliwe, że podczas zanurzania nastąpiła awaria zasilania, przez co utracono kontrolę i nie można było przeprowadzić procedur awaryjnych".

Okręt w takiej sytuacji zaczyna opadać na dno. Jak poinformował Widjojono, jednostka może wytrzymać głębokość 250-500 metrów. "Cokolwiek więcej niż to może być śmiertelnie niebezpieczne". Wody na tym obszarze są płytsze niż w innych częściach archipelagu, ale osiągają głębokość ponad 1500 m.

Indonezja stwierdziła, że ​​wiele krajów w regionie odpowiedziało na prośby o pomoc. Australijska minister spraw zagranicznych Marise Payne zapowiedziała, że ​​Australia "pomoże w każdy możliwy sposób". Singapur wysłał już ratunkową łódź podwodną - informuje agencja Reutera.

1395-tonowy KRI Nanggala-402 został zbudowany w Niemczech w 1977 r. Dołączył do floty indonezyjskiej w 1981 r. Przeszedł dwuletni remont w Korei Południowej, który zakończono w 2012 r.

Autor: SSŃ
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić