Rewolucja w Ikea. Potężny cios dla wielu klientów
Ikea zaprzestanie drukowania katalogu po 70 latach, ponieważ klienci przenoszą się do Internetu. Firma twierdzi, że to "pełna emocji, ale racjonalna decyzja".
Ikea zaprzestanie drukowania swojego słynnego corocznego katalogu, kończąc tym samym 70-letnią tradycję. Katalogi są bardzo popularne na całym świecie, a w 2016 r. rozprowadzono 200 milionów egzemplarzy w 32 różnych językach.
Ikea zakończy drukowanie kultowego katalogu
Szwedzki gigant meblowy podjął jednak decyzję o likwidacji katalogu we wszystkich wersjach A to wszystko za sprawą pandemii koronawirusa oraz coraz popularniejszych stron i aplikacji internetowych.
Są w KGW. Oto co mówią o zaangażowaniu młodzieży
Zachowania klientów zmieniły się diametralnie, więc katalog, który ukazał się w sierpniu tego roku, będzie ostatnim (...). To jest bardzo racjonalna, ale też emocjonalna decyzja - stwierdził Konrad Gruss, prezes Inter Ikea Systems.
Gruss nazwał tę decyzję "emocjonalną, ale także bardzo racjonalną decyzją". Dodał, że pandemia tylko przyspieszyła tę decyzję i winnych okolicznościach katalog zniknąłby dwa lub trzy lata później. Zdjęcia nadal będą powstawać, a historia katalogu zostanie upamiętniona specjalną publikacją jesienią przyszłego roku.
Pierwszy katalog został opracowany w 1951 roku przez założyciela Ikei, Ingvara Kamprada, i został wydrukowany w 285 tys. egzemplarzy. Przez lata zdjęcia z katalogu wyznaczały trendy na całym świecie. W 2000 roku powstał katalog w wersji cyfrowej.
Katalog jest często zestawiany wraz z Biblią, Koranem i serią o Harrym Potterze pod względem całkowitej liczby wydrukowanych kopii. Ostatnim drukowanym katalogiem była wersja z 2021 roku, która ukazała się tego lata - wykonano 40 milionów egzemplarzy.