Sensacyjne odkrycie naukowców. Gatunek zauważony po 60 latach

Kolczatka długodzioba, którą naukowcy uważano za wymarła, została zauważona na jednej z indonezyjskich wysp. Jest to niezwykle ważne odkrycie, bowiem gatunek kolczatki jest jednym z dwóch ssaków, które znoszą jaja.

Sensacyjne odkrycie naukowców. Gatunek zauważony po 60 latach
Po 60 latach zauważono niezwykłą kolczatkę. (BBC, X)

Kolczatka długodzioba Attenborough uważana jest za żywą skamielinę bowiem pojawiła się na Ziemi jeszcze w czasach dinozaurów. Oprócz australijskiego dziobaka jest jedynym ssakiem składającym jaja. Gatunek otrzymał nazwę na cześć sir Davida Attenborough, znanego brytyjskiego przyrodnika, popularyzatora nauki oraz pisarza.

Gatunek uznany za wymarły został zauważony

Kolczatka była widziana po raz ostatni w 1961 roku. Jednak w ręce naukowców trafiła jedynie wypreparowana skórka zwierzęcia. Teraz badaczom z Oxford University udało się nagrać zwierzę przechadzające się po indonezyjskiej części Papui.

Byłem w euforii, cały zespół był w euforii. Do tej pory jedynym dowodem na istnienie tego konkretnego gatunku Zaglossus attenboroughi był muzealny okaz martwego zwierzęcia sprzed kilkudziesięciu lat - powiedział dla BBC dr James Kempton.