Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wróć na
Natalia Bogucka
|

Słynny wywiad z Dianą. Po latach prawda wyszła na jaw. Telewizja przeprasza

10
Podziel się

W czwartek opublikowano raport z dochodzenia, które wykazało, że dziennikarz BBC Martin Bashir dopuścił się oszustwa, aby przeprowadzić sensacyjny wywiad z księżną Dianą w 1995 r. Nadawca miał zatuszować oszustwo.

Słynny wywiad z Dianą. Po latach prawda wyszła na jaw. Telewizja przeprasza
Księżna Diana oszukana przez dziennikarza (Getty Images)
bEUDmrTp

Niezależny raport opublikowany w czwartek wykazał, że Martin Bashir działał niewłaściwie i naruszył redakcyjne wytyczne BBC. Nadawca wszczął dochodzenie pod koniec ubiegłego roku, po zarzutach brata Diany Charlesa Spencera, który twierdził, że został oszukany i podstępem nakłoniony do przedstawienia księżnej dziennikarzowi.

Martin Bashir, który był wówczas mało znanym dziennikarzem, pokazał Spencerowi fałszywe wyciągi bankowe, które sugerowały, że Diana była podsłuchiwana przez służby bezpieczeństwa i że dwie osoby jej otoczenia otrzymywały wynagrodzenie za udzielanie informacji o niej - podaje agencja Reutera.

bEUDmrTr
Pan Bashir oszukał i nakłonił go do zaaranżowania spotkań z księżną Dianą. Postąpił niewłaściwie i poważnie naruszył wytyczne - napisano w raporcie.

Słynny wywiad z księżną Dianą. Zdradziła intymne szczegóły

Podczas słynnego wywiadu, który obejrzało ponad 20 milionów Brytyjczyków, Diana zszokowała widzów, przyznając się do romansu i dzieląc się intymnymi szczegółami ze swojego małżeństwa z księciem Karolem. "Było nas troje w tym małżeństwie, więc było trochę tłoczno" - powiedziała, odnosząc się do związku księcia Karola z jego obecną żoną Camillą Parker Bowles.

bEUDmrTx

Po emisji wywiadu dziennikarz wielokrotnie okłamywał swoich przełożonych na temat sposobu jego uzyskania. Rozmowa z księżną Dianą sprawiła, że Bashir znalazł się w centrum uwagi i zapewnił sobie wywiady z innymi celebrytami, m.in. z piosenkarzem Michaelem Jacksonem.

Dziennikarz odszedł z pracy w BBC w zeszłym tygodniu ze względów zdrowotnych. W oświadczeniu przeprosił za oszustwo, ale stwierdził, iż nie wierzy, że to ono skłoniło księżną Dianę do wywiadu. Stacja BBC wysłała przeprosiny do książąt Williama i Harry’ego, księcia Karola i brata Diany.

BBC nie może cofnąć czasu po ćwierć wieku, ale możemy złożyć pełne i bezwarunkowe przeprosiny - skomentował dyrektor generalny BBC Tim Davie.

Zobacz także: Książę Filip. Poruszające słowa rodziny o śmierci męża królowej Elżbiety II

bEUDmrTy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bEUDmrTS
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(10)
Heh
7 miesięcy temu
I nikogo nie interesuje, że to jakiś tam Bashir czyli kolejny przedstawiciel nacji bez kręgosłupa moralnego, przecież to Pakistańczyk czytaj wyznawca islamu.
Zico
7 miesięcy temu
Kurski patrz i się ucz jak działa profesjonalna telewizja. Kiedy Polacy doczekają się przeprosin od TVP.
cus dziwnego?...
7 miesięcy temu
Bashir
bEUDmrTT
Kaio
7 miesięcy temu
To ten sam, co przeprowadził niszczący Michaela Jacksona wywiad
siwy kruk
7 miesięcy temu
Prawnik, dziennikarz, polityk i jeszcze pewnie każdy dołączy z parę zawodów to te co do których termin "uczciwy" stosuje się wyjątkowo.
Zenek
7 miesięcy temu
Podobno angielski dziennikarz najadł sie grochu i fasoli 25 lat temu.
Borys
7 miesięcy temu
Kogo to obchodzi w Polsce?
Serce
7 miesięcy temu
JURY W.ziołes case.za to.ym.
jury
7 miesięcy temu
Do śmierci Diany przyczyniła się stara - o tym nikt nie mówi
gosc
7 miesięcy temu
I kogo to?
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić