aktualizacja 

Tajny szyfr stewardess. Jeżeli to usłyszysz, spodziewaj się gorszego traktowania

35

Loty samolotami skrywają przed pasażerami wiele tajemnic. Jedną z nich jest tajny szyfr stewardess i stewardów. Obsługa samolotu korzysta z niego, by w otwarty sposób rozmawiać o kłopotliwych pasażerach. Jeżeli usłyszysz te słowa w swoim kontekście, lepiej nie spodziewaj się przychylności ze strony załogi!

Tajny szyfr stewardess. Jeżeli to usłyszysz, spodziewaj się gorszego traktowania
Stewardessa zdradziła tajny kod stosowany przez obsługę samolotu (Getty Images, James Lauritz)

Stewardessy i stewardzi prowadzą zazwyczaj życie z dala od domu. Muszą na co dzień radzić sobie z tysiącami pasażerów, wylatujących w sprawach biznesowych czy na wakacje. Nierzadko zdarza się, że klienci linii lotniczych bywają mocno uciążliwi dla obsługi.

Na takie okazje powstał specjalny szyfr, z którego korzysta obsługa samolotu. Ma ułatwiać komunikację między pracownikami linii lotniczej. Dzięki niemu, stewardessy i stewardzi mogą swobodnie wymieniać się uwagami na temat kłopotliwych pasażerów.

Tajemny szyfr stewardess i stewardów. W ten sposób mówią o kłopotliwych pasażerach

Szczegółami podzieliła się w rozmowie z mediami 27-letnia stewardessa Kristina. Pracownica linii lotniczych podkreśliła w wywiadzie dla brytyjskiego "The Sun", że największe kłopoty sprawiają pasażerowie, którzy niszczą wyposażenie samolotu. Równie irytujące mają jednak także być osoby, które zachowują się tak, jakby "znały jej pracę lepiej niż ona sama".

Kobieta postanowiła uchylić rąbka tajemnicy na temat tajnego szyfru stosowanego przez obsługę. Okazuje się, że stewardessy i stewardzi oznaczają sprawiających problemy pasażerów imieniem "Philip". Ma ono pochodzić od angielskiego akronimu "PILP" ze zwrotu "Passenger I'd Like to Punch" (pol. pasażer, którego mam ochotę uderzyć).

Jeśli zostałeś oznaczony jako "Philip", prawdopodobnie zrobiłeś coś złego i nie powinieneś spodziewać się przychylności obsługi przez resztę lotu – zaznacza Kristina.

Tak oznaczają najlepszego pasażera na pokładzie. Obsługa ma swój tajny kod

Okazuje się, że szyfr zawiera także pozytywne określenia. Przykładem ma być tutaj imię "Bob". Jeżeli obsługa mówi tak o jakimś pasażerze, oznacza to, że jest on "najlepszy na pokładzie" (z ang. "best on board").

Podróżując samolotem dobrze znać te określenia. Warto pamiętać także, by w trakcie podróży nie uprzykrzać życia obsłudze oraz innym pasażerom. W przeciwnym razie, w oczach obsługi można szybko zapracować na miano "Philipa".

Obejrzyj także: Tego nigdy nie rób w samolocie

Autor: JKM
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić