aktualizacja 

Tak złośliwa dawno nie była. Oberwało się znanej kucharce

43

Spore kontrowersje wzbudziła nowa margaryna marki Rama, reklamowana hasłem "używaj jak masło". Na etykiecie w oczy rzuca się duży napis "masło". Według konsumentów produkt może wprowadzić w błąd. Do sprawy odniosła się Katarzyna Bosacka.

Tak złośliwa dawno nie była. Oberwało się znanej kucharce
Bosacka skomentowała nową margarynę (Licencjodawca, AKPA)

Nowy produkt marki Rama miał być hitem, ale internauci nie przyjęli go zbyt entuzjastycznie. Odkąd nowa margaryna pojawiła się w sklepach, w mediach społecznościowych zawrzało.

Wszystko przez sposób, w jaki margaryna została zareklamowana. Jak widzimy na etykiecie, w oczy rzuca się przede wszystkim duży napis "masło". "Używaj jak" dopisane jest już znacznie mniejszą czcionką. Brakuje też czytelnej informacji, że w rzeczywistości mamy do czynienia z margaryną.

Margaryna "jak masło". Bosacka miażdży Ramę

Internauci uważają, że doszło tu do sporej manipulacji, a produkt może wprowadzać w błąd. Na sprawę zwróciła uwagę Katarzyna Bosacka, która specjalizuje się w zagadnieniach konsumenckich i obnażaniu nieuczciwych trików producentów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rynek suplementów rośnie. Bosacka bez litości o Polakach

Dziennikarka nie miała litości dla projektantów etykiety. W poście na Facebooku wypunktowała wszystkie zastrzeżenia, które wzbudza nieprzejrzysty projekt - a jest ich znacznie więcej, niż te już przez nas wymienione.

W komunikacji pojawia się liczba 82 proc. (kojarząca się z ilością tłuszczu w maśle), ale z dopiskiem "82 proc. mniejszy wpływ na klimat"... Ta, chłopaki z działu marketingu, zamiast obrastać w tłuszcz, pokażcie nam tę karteczkę z wyliczeniami, ok? - kpi Bosacka.
Rośliny są zielone, a kolorystyka opakowania przypomina masło ekstra, więc na bank niedowidzący grafik był także daltonistą. (...) Zapomnieliście dodać na opakowaniu słowa "margaryna"? Może jecie zbyt dużo masła, które w nadmiarze powoduje sklerozę? - kontynuuje dziennikarka.

Dziennikarka przywołała do tablicy także Darię Ładochę, która jest ambasadorką produktu. W reklamie Ładocha twierdzi, że "spróbowała i poleca Ramę zamiast tradycyjnego masła". Bosacka zasugerowała kucharce, by "powiedziała to Francuzom i wszystkim babciom w Polsce".

Wniosek? Produkt przypomina "skrzydełka wieprzowe", które warto "używać jak drobiowe" - zażartowała na koniec Bosacka.
Trwa ładowanie wpisu:facebook
Autor: SSŃ
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić