aktualizacja 

"Uważaj na selfie z Barbie". Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o rozważność

5

Film "Barbie", który został wyreżyserowany przez Gretę Gerwig okazał się światowym hitem. Fani lalki szturmują kina, a w sieci pojawią się przeróżne filtry, dzięki którym możesz upodobnić się do Barbie czy Kena. Jednak Ministerstwo Cyfryzacji alarmuje, że tego typu aplikacje stanowią duże zagrożenie dla naszych danych. Sprawę komentuje też właściciel marki, firma Mattel.

"Uważaj na selfie z Barbie". Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o rozważność
"Uważaj na selfie z Barbie". Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o rozważność (Facebook, Ministerstwo Cyfryzacji)

Kilka dni temu w kinach na całym świecie premierę miał film "Barbie" z Margot Robbie w roli głównej. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w premierowy weekend obraz zarobił 155 mln dol., co było największym otwarciem w dziejach filmów zrealizowanych przez kobiety.

W Polsce już ponad 493 tys. widzów obejrzało dzieło Grety Gerwig. Jednak wszystko rozpoczęło się od latki, która podbiła serca dziewczynek na całym świecie.

Różowe billboardy, kolekcje ubrań i akcesoriów inspirowanych kultową lalką, imprezy tematyczne, tysiące memów i zdjęć przedstawiających ludzi w pudełku z logo firmy Mattel to gruntownie przemyślana i realizowana z rozmachem kampania marketingowa, która nakręcała zainteresowanie filmem na wiele miesięcy przed premierą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Joanna Opozda w polskiej wersji "Barbie"? Zdradza, kto mógłby zagrać Kena

Teraz w sieci bardzo popularne stały się filtry do zdjęć, dzięki którym jednym klikiem możesz przeobrazić się w Barbie albo Kena.

"Uważaj na selfie z Barbie". Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o rozważność

Jednak Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega, "że ta z pozoru niewinna zabawa, to tak naprawdę operacja masowego zbierania danych internautów".

W sieci dostępne są dwie aplikacje: barbieselfie.ai i bairbie.me - obie stanowią duże zagrożenie dla naszych danych.

Akceptując politykę prywatności usługi barbieselfie.ai dajemy dostęp do: kamery smatfona, historii płatności, historii lokalizacji GPS, danych rejestracyjnych, dokładnych danych technicznych smartfona, danych o zaangażowaniu użytkownika w mediach społecznościowych, informacji o interakcjach z innymi usługami, danych z ankiet i konkursów - informuje ministerstwo.

Z kolei aplikacja bairbie.me nie spełnia wymagań Ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych (RODO). "Nie wiemy więc, jakie informacje są przejmowane i do czego będą wykorzystywane - podkreśla ministerstwo.

Uważajmy na to, co klikamy i bądźmy bezpieczni w sieci - apeluje Ministerstwo Cyfryzacji.

Firma Mattel komentuje i przypomina

W sprawie wypowiedział się także producent lalek Barbie. Poniżej publikujmy jego oświadczenie:

W związku z ostrzeżeniem wydanym przez Ministerstwo Cyfryzacji w dniu 31.07.2023 roku na temat stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai firma Mattel, właściciel marki Barbie, oświadcza, że Mattel oraz marka Barbie nie są właścicielami stron bairbie.me oraz barbieselfie.ai, czytamy w oświadczeniu firmy Mattel.
Trwa ładowanie wpisu:facebook

Źródło: Facebook - Ministerstwo Cyfryzacji, PAP, Mattel

Autor: NJA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić