Anna Wajs-Wiejacka
Anna Wajs-Wiejacka| 

ZUS dzwoni do Polaków. Wydano ważny komunikat

37

15 stycznia 2024 roku wielu Polaków odebrało telefon z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. U wielu z nich niespodziewane połączenie wywołało obawy. Czy faktycznie jest się czego obawiać? Jest oficjalny komunikat z ZUS-u, który wyjaśnił, skąd wzięły się niezapowiedziane telefony do obywateli.

ZUS dzwoni do Polaków. Wydano ważny komunikat
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dzwoni do Polaków, wiemy o co chodzi (Adobe Stock, zbg2)

Wiele osób z zaskoczeniem odebrało telefon z ZUS, podejrzewając, że może to być kolejna sztuczka oszustów. ZUS jednak uspokaja. Nie ma żadnych powodów do obaw, nie mamy do czynienia z żadnym oszustwem. Połączenia telefoniczne wykonywane są w związku z badaniami ankietowymi, prowadzonymi przez firmę PBS Sp. z o.o.

Celem badań jest poznanie opinii klientów o jakości obsługi i usługach świadczonych przez państwowego ubezpieczyciela.

Uczestnicy badania wybierani są w sposób losowy spośród wszystkich klientów ZUS. O co pytani są respondenci? Najkrócej mówiąc, pytani są, o swoje doświadczenia związane z kontaktem z instytucją. Przedstawiciele ZUS zapewniają, że ankiety mają charakter anonimowy.

Nie ma możliwości, żeby ktokolwiek ustalił tożsamość ankietowanych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Złodzieje nie przewidzieli jednego. Nagranie z akcji sprzed sklepu
Ankiety są anonimowe – otrzymamy tylko zbiór odpowiedzi. Nie trafią do nas żadne dane umożliwiające identyfikację osoby, która uczestniczyła w badaniu - można przeczytać w komunikacie na stronach ZUS.

Przedstawiciele ZUS-u podkreślają, że głównym celem prowadzonych badań, jest poprawienie obsługi petentów. Badanie będzie prowadzone w okresie od 15 stycznia do 14 marca.

Kiedy jeszcze ZUS może do nas zadzwonić?

Wspomniane badanie jakości usług świadczonych przez ZUS nie jest jedynym przypadkiem, kiedy pracownicy instytucji mogą do nas zadzwonić. Wszystkie telefony wykonywane przez konsultantów Centrum Obsługi Telefonicznej będą miały związek z załatwianymi przez nas sprawami.

Przedstawiciele placówki podkreślają, że czerwona lampka powinna nam się zapalić, gdy osoba podająca się za konsultanta COT ZUS będzie prosiła nas o podanie numeru PESEL lub żądała zmiany numeru telefonu wykorzystywanego do kontaktu z bankiem, w którym mamy konto.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

W takich przypadkach możemy być pewni, że połączył się z nami nie pracownik ZUS, ale oszust wyłudzający dane. ZUS może do nas zadzwonić także po to, żeby wezwać nas na badania.

Od 2019 roku wezwanie telefoniczne, zarówno w formie rozmowy, jak i SMS-a, ma taką samą moc, co informacja dostarczona petentowi w formie listu. O tym warto pamiętać.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić