Katastrofa budowlana w Łodzi. Runęła ściana kamienicy

9

W Łodzi w oficynie budynku przy al. 1 Maja 23, w sobotę (7 września) doszło do zawalenia się ściany zewnętrznej. Wcześniej w tym samym obiekcie zapadła się podłoga. Uszkodzenie kamienicy ma związek z pracą tarczy TBM "Katarzyna", która drąży tunel kolejowy do dworca Łódź Fabryczna.

Katastrofa budowlana w Łodzi. Runęła ściana kamienicy
Katastrofa budowlana w Łodzi (Faceboook, Getty Images, Patryk Kosmider)

W oficynie kamienicy przy alei 1 Maja 23 w Łodzi - budynku, w którym wcześniej zapadła się podłoga - w sobotę, 7 września zawaliła się ściana zewnętrzna. Zdarzenie ma związek z pracą tarczy TBM "Katarzyna", drążącej tunel kolejowy do dworca Łódź Fabryczna.

Obecnie na miejscu działa sztab kryzysowy. Na szczęście - gdy doszło do katastrofy budowlanej - w kamienicy nikogo nie było. W związku z trwającymi na miejscu pracami, mieszkańców budynku przeniesiono już dwa tygodnie temu.

PKP Polskie Linie Kolejowe przekazały, że zdarzenie spowodowało "znaczne uszkodzenia" w strukturze budynku mieszkalnego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 20-lecie Polski w UE. Mieszkańcy Podlasia wskazali na ważne zmiany
Trwa weryfikacja przyczyn zaistniałego zdarzenia oraz planowanie dalszych działań. Odpowiedzialny za prowadzone prace Wykonawca pozostaje w kontakcie ze wszystkimi właściwymi służbami oraz mieszkańcami, którzy na czas prowadzonych prac zostali przeniesieni do hotelu. Prace związane z drążeniem tunelu są tymczasowo wstrzymane - wskazano w oświadczeniu przesłanym PAP przez Annę Znajewską-Pawluk z PKP PLK SA.

W sieci pojawiło się nagranie, na którym zarejestrowano całe zdarzenie.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Zawalona ściana, zarwana podłoga

Inwestor budowy tunelu przypomniał, że kamienica była w nie najlepszym stanie technicznym jeszcze przed rozpoczęciem prac. To budynek z początku XX wieku, pozbawiony podpiwniczeń i solidnych fundamentów.

Obecnie najważniejsze decyzje dotyczące przyszłości budynku oraz kwestii wznowienia prac, spoczywają na barkach sztabu kryzysowego.

Tunel średnicowy ma w przyszłości połączyć Dworzec Fabryczny w Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz), a tym samym - skrócić czas przejazdu pociągów między Warszawą a Poznaniem oraz Wrocławiem.

Zgodnie z harmonogramem, budowa tunelu ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Przejazd pierwszych pociągów zaplanowano na grudzień 2026 r.

Autor: APOL
Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić