Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną

Trudno wyobrazić sobie osobę, która nigdy nie słyszała o McDonald's. Znana firma serwująca jedzenie typu fastfood od 1994 roku współpracuje z FIFA, ale teraz ma zdecydować się na mocniejsze wejście w futbol. Otóż francuskie media donoszą, że restauracja zostanie sponsorem rozgrywek Ligue 1.

A McDonald's restaurant in Verona, Pennsylvania, US, on Thursday, Jan. 25, 2024. McDonald's Corp. is scheduled to release earnings figures on February 5. Photographer: Justin Merriman/Bloomberg via Getty ImagesNa zdjęciu: restauracja McDonald's
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Sporą niespodzianką był moment, kiedy to poznaliśmy nazwę nowego sponsora tytularnego piłkarskiej Ligue 1. W 2020 roku podpisano bowiem umowę z firmą Uber Eats, która zajmuje się dostawą jedzenia w wielu krajach, w tym w Polsce.

Wspomniana firma dwa lata później postanowiła również zawiązać swoją współpracę z Francuską Federacją Piłki Nożnej. W ten sposób Uber Eats stało się sponsorem drużyny narodowej zarówno u mężczyzn i kobiet, jak i młodzieży.

Czym właściwie jest wolność słowa? Czy potrzebne nam są regulacje?

Teraz wszystko wskazuje na to, że pięcioletni kontrakt amerykańskiej firmy z francuskimi rozgrywkami Ligue 1 nie zostanie przedłużony. Koncern płaci obecnie 15 milionów euro za sezon i nie ma zamiaru podwyższać tej sumy głównie z uwagi na planowane odejście Kyliana Mbappe z Paris Saint-Germain.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Legendarna marka w nazwie Ligue 1

Jednak jest już kandydat chętny na sponsoring francuskich rozgrywek, o czym przekazał Daniel Riolo w programie "After Foot RMC". Jego zdaniem w nazwie Ligue 1 pojawi się znana na całym świecie marka, a mianowicie restauracja McDonald's.

Co najważniejsze dla Francuzów, gigant słynący ze sprzedaży fast foodów ma oferować 60 milionów euro za trzyletnią umowę. Tym samym Ligue 1 co sezon będzie otrzymywało o 5 mln więcej niż dotychczas.

Dla ligi francuskiej większy zysk jest bardzo ważny z uwagi na problemy dotyczące wpływów z transmisji. W końcu po raz pierwszy od 40 lat o prawa do rozgrywek nie powalczy stacja Canal+.

Natomiast McDonald's zostałoby piłkarskim sponsorem tytularnym po raz pierwszy w historii. Co prawda firma współpracuje z FIFA od 1994 roku, ale nigdy nie pojawiła się w nazwie żadnych rozgrywek pod egidą wspomnianej organizacji.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Tragiczny wybuch pieca w Częstochowie. Nie żyje starsza kobieta
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Plaster na dłoni Trumpa. Jego rzeczniczka zabrała głos
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Kupił czekoladę na jarmarku. Aż się zagotował, gdy ją otworzył
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Wygrała 120 mln euro. Większości już nie ma. Zaskakujące, co zrobiła
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Jechał rowerem. I nagle coś takiego. "Kaptur, słuchawki"
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Zacznie się 8 grudnia. Niż w drodze do Polski
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Wielka ewakuacja w Wielkiej Brytanii. Zatrzymano dwóch Polaków
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Amerykanie mają dość. Sondaż mówi wszystko
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Zobaczył karteczkę. Wściekł się. "To jest nielegalne"
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Skandal w szkole. Młodzi Austriacy zrobili taką budowlę
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Głośno o zachowaniu Trumpa. Wszystko się nagrało
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody
Wigilia 2025 wolna nie dla wszystkich. Sprawdź zawody