Wszystko dzięki świetnym wynikom marki. Ubiegły rok był dla Porsche najlepszym w historii. Klientom dostarczono 22 5121 aut, czyli aż o 19 proc. więcej niż w 2014 roku. Przychody wyniosły 21,5 miliardów euro, a zysk 3,4 mld euro. Dlatego Niemcy zdecydowali się na sporą premię dla wszystkich 15,6 tys. pracowników.
Niektórych może to zaskoczyć, ale najlepiej sprzedającym się Porsche wcale nie było legendarne 911. Tego modelu sprzedano mniej niż 32 tys. egzemplarzy. Królem sprzedaży Porsche jest SUV Macan. Na niego zdecydowało się ponad 80 tys. klientów. Na drugim miejscu wylądowało Cayenne z liczbą dokładnie 73 119 sprzedanych egzemplarzy.
*Porsche całkiem nieźle poradziło sobie także w Polsce. *Od stycznia do grudnia ubiegłego roku w naszym kraju zarejestrowano 861 sportowych aut z Zuffenhausen, o 21,4 proc. więcej niż w roku 2014. Największą popularnością cieszył się Macan (356 sztuk), a drugie było Cayenne (271 egzemplarzy). Kolejne miejsca zajęły 911 (106), Panamera (98), Cayman (17) i Boxster (12). Ranking zamknął jeden egzemplarz 918 Spyder.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.