"Gosposia" zamyka się po 30 latach. Nawet nie czekali na rachunki

210

Horrendalnie wysokie rachunki za gaz i prąd zmusiły do zamknięcia już wiele biznesów w Polsce. Po ponad 30 latach istnienia działalność kończy też kultowy sklep z artykułami gospodarstwa domowego "Gosposia" w Rzeszowie. Właściciel lokalu nie chce czekać na nowe, jeszcze wyższe rachunki za ogrzewanie.

"Gosposia" zamyka się po 30 latach. Nawet nie czekali na rachunki
Sklep "Gosposia" zamyka się po ponad 30 latach działalności. (Google Maps)

Miesiąc temu zamknęła się najstarsza kwiaciarnia w Rzeszowie. Róża przy ul. Dąbrowskiego działała ponad 50 lat. Z kolei po 32 latach działalności zamyka się legendarny rzeszowski sklep ze słodyczami "Małgorzatka". Sklep z artykułami gospodarstwa domowego "Gosposia" to kolejny biznes, który ogłasza zakończenie działalności z uwagi na rosnącą inflację i wysokie rachunki.

"Gosposia" przetrwała dokładnie 30 lat i 3 miesiące. Sklep zostanie zamknięty wraz z końcem roku. Ostatnie rachunki za ogrzewanie lokalu opiewały na kwotę 6 tys. zł.

Inflacja cały czas powoli sobie pełzała i tak doszło do tego, że dziś koszty prowadzenia tego interesu są cztery razy wyższe niż na początku. Płacimy ponad 6 tysięcy zł, a ceny za ogrzewanie mamy jeszcze z tamtego roku. Już przeczuwam, co będzie w przyszłym, dlatego na nowe rachunki postanowiliśmy nie czekać - mówi jedne z właścicieli rzeszowskiego sklepu Kazimierz Lasota w rozmowie z portalem supernowosci24.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Program Money.pl 30.11 | Inflacja nie odpuści. "Przed nami jeszcze miesiące wzrostu cen"

Właściciel "Gosposi" twierdzi, że jeżeli sytuacja ekonomiczna się nie zmieni w najbliższym czasie to upadać będą kolejne biznesy.

Obawiam się, że jak z nowym rokiem koszty funkcjonowania firm jeszcze wzrosną, to do takich sytuacji będzie dochodzić coraz częściej. Nam udało się dotrwać do emerytury. Nie schodzimy z rynku ogłaszając upadek, tylko likwidujemy sklep przewidując sytuację, jaka dopiero się wydarzy. Na koniec mogę tylko podziękować naszym klientom za zaufanie, którym nas obdarzyli i za to, że sporo z nich było z nami przez te 30 lat - mówi Kazimierz Lasota w rozmowie z portalem supernowosci24.pl.
Autor: ESO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić