oprac. Oktawian Góral| 

"Jacku, dlaczego oni wracają?". Pogranicznicy, uchodźcy i czarny piątek

8

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Czy jednak wszystko, co pomoże zwiększyć sprzedaż jest etyczne? Zdaje się, że zadać tego pytania zapomniała białoruska sieć marketów ze sprzętem ogrodniczym Хозтоварищ (Hoztawarisz). Markety reklamują się... wizją uchodźców, którzy masowo zawracają z granicy, by zrobić zakupy w promocyjnych cenach.

"Jacku, dlaczego oni wracają?". Pogranicznicy, uchodźcy i czarny piątek
Białoruska sieć handlowa Хозтоварищ Беларусь reklamuje swój czarny piątek widokami inscenizowanymi na te pochodzące z granicy (YouTube.com, Хозтоварищ Беларусь)

Mistrzowie real-time marketingu, czy ludzie pozbawieni jakiegokolwiek poczucia etyki zawodowej? Trudno wskazać, co stało za pomysłem wykorzystania sytuacji na polsko-białoruskiej do... promocji black friday w sklepie z artykułami AGD i ogrodniczymi.

Zobacz także: Ochojska o działaniach na granicy. Ma pomysł na rozwiązanie konfliktu

Jedno jest pewne, wideo stało się hitem w sieci. I to po obu stronach granicy. Na oficjalnym youtubowym kanale sklepów Хозтоварищ (pol. Sklepy AGD) filmik wyświetlono już 24 tysiące razy, mimo że pojawił on się tam zaledwie dwa dni temu. W komentarzach, które pojawiły się pod video, znaleźć można zarówno polski, rosyjski, jak i angielski.

"Jacku, dlaczego oni wracają?"

Podkreślić należy, że video jest wyreżyserowane. Nie znajdują się w nim autentyczne nagrania z dramatycznych wydarzeń z polsko-białoruskiej granicy. Są za to aktorzy wcielający się w polskich strażników granicznych oraz migrantów szturmujących granicę. Ci ostatni jednak nie chcą przedostać się ze wschodu na zachód, ale z Polski do Białorusi.

- Jacku, dlaczego oni wszyscy wracają do Białorusi? Ja nie rozumiem
- To Ty nie wiesz? W sklepach Хозтоварищ za chwilę zaczną się wyprzedaże z okazji czarnego piątku!

Taką rozmową aktorów w mundurach stylizowanych na te, które noszą polscy pogranicznicy rozpoczyna się spot reklamowy zatytułowany "Promocje bez granic" (Cкидки без границ). Wcześniej widzimy ujęcie z drona na zasieki i podpis "granica polsko-białoruska, listopad 2021". Następnie następuje prezentacja produktów z portfolio sklepu.

Wideo kończy się nie mniej zaskakująco. W scenie wieńczącej spot widać aktorów wcielających się w rolę polskich pograniczników, którzy krzyczą do migrantów, by ci zaczekali, ponieważ mundurowi również chcą zrobić zakupy w promocyjnych cenach.

Widzowie zachwyceni, sklep zapowiada otwarcie się na Polskę

Z komentarzy pod wideo wynika, że post przypadł do gustu odbiorcom. Piszą oni, że doceniają kreatywność marketingowców oraz są zachwyceni podejściem do reklamy. Pod filmikiem pojawiły się również komentarze w języku polskim, na które nie omieszkała odpowiedzieć sieć. "Czas otworzyć w Białymstoku sklep AGD" - napisali z oficjalnego konta przedstawiciele sieci Хозтоварищ. Czy zrealizują ten scenariusz? Będziemy przyglądać się sprawie.

Zobacz video:

Zobacz także: ПРОРЫВНАЯ ЧЁРНАЯ ПЯТНИЦА В ХОЗТОВАРИЩЕ! 🔥
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić