aktualizacja 

"Ładnie nas robią". Nie wytrzymał. Pokazał dwa opakowania makaronu

1436

Mniejsze produkty, słoiki z szerokim spodem, gofrowane papiery, rozcieńczane kosmetyki, podwójne opakowania. Z powodu inflacji, wielkie firmy zmniejszają gramaturę swoich produktów, jednak sprzedają je po starej cenie. Tym razem w roli głównej wystąpił makaron.

"Ładnie nas robią". Nie wytrzymał. Pokazał dwa opakowania makaronu
Inflacja uderzyła w makaron (TikTok)

W ostatnich miesiącach klienci sklepów spożywczych zauważyli zmiany w gramaturach i składach wielu produktów spożywczych, które kupują od lat. Niestety, zmiany te nie są w żaden sposób zmianami "na lepsze".

Makaron często ma 400g, woreczek ryżu to dzisiaj 800g, jogurty mniejsza gramatura", "Zorientowałam się kilka lat temu, jak szukałam litrowego słoika, a każdy z nich miał 850-900 ml", "Tak, ostatnio kupiłam galaretkę jednej z firm i ku mojemu zdziwieniu nie była do rozpuszczenia w 500ml wody, a w 330ml - pisała do dziennikarski Katarzyny Bosackiej zrozpaczona konsumentka.

Wzrost cen w Polsce zapewne nie przyhamował. Wprost przeciwnie, dane mogą być jeszcze gorsze niż w sierpniu, kiedy inflacja wyniosła 16,1 proc. Ekonomiści Santander Bank Polska szacują wrześniowy wynik na poziomie 16,6 proc., co byłoby najgorszym odczytem od marca 1997 roku.

Aby klienci nie odczuwali tak bardzo wzrostu cen w sklepach, niektórzy producenci decydują się na zmniejszanie gramatury. Zjawisko to nazywa się downsizingiem i polega na potajemnym zmniejszaniu opakowania, nie zmieniając przy tym ceny.

Na najnowszym filmie na TikToku widzimy makaron, który jeszcze niedawno miał zawartość 500 gramów w opakowaniu. Teraz jednak z powodu szalejącej inflacji, producent zdecydował się zmniejszyć zawartość produktu o 100 gram.

Trwa ładowanie wpisu:tiktok

Sposób Amerykanów na oszczędzanie

Na pomysł downsizingu wpadli oczywiście Amerykanie. Prof. John Gourbille z Harvard Business School badał, czym kierują się konsumenci przy wyborze płatków śniadaniowych. Okazało się, że większość z nich nie zwróciła uwagi, jeśli opakowanie ulubionych płatków nieco się zmniejszyło. Natomiast na wzrost ceny zareagowali niemal wszyscy badani.

Zobacz także: Gdzie największe wzrosty cen? "Drożeje właściwie wszystko"
Autor: JAR
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić