Anna Wajs-Wiejacka
Anna Wajs-Wiejacka| 
aktualizacja 

Polacy wskazali Biedronkę. Wygrała nazwa? "W tym przypadku jest pozytywem"

64

W opublikowanym niedawno sondażu Polacy wskazali, że ich zdaniem Biedronka jest tańsza, ma lepsze promocje od Lidla i sprzedaje polskie produkty. Socjolog prof. Domański sukcesu sieci upatruje w polskiej nazwie. Czy faktycznie o to chodzi? Zapytaliśmy o to doradcę zarządu Konfederacji Lewiatan oraz biuro prasowe Biedronki.

Polacy wskazali Biedronkę. Wygrała nazwa? "W tym przypadku jest pozytywem"
Biedronka liderem. Nazwa zdecydowała o sukcesie? (Licencjodawca)

W sondażu przeprowadzonym przez Instytut Badań Pollster na zlecenie "Super Expressu" Biedronka zdeklasowała swojego głównego rywala, jakim jest Lidl. Biorący udział w badaniu uznali, że to właśnie w sklepach tej sieci znajdziemy tańsze produkty, atrakcyjniejsze promocje i więcej polskich produktów. W rozmowie z dziennikiem socjolog prof. Henryk Domański stwierdził, że kluczem do sukcesu może być nazwa sklepu.

Lidl brzmi jak coś zagranicznego, coś obcego, więc ankietowani zdecydowali, że lepiej popierać swojski sklep, przynajmniej pozornie, czyli Biedronkę — stwierdził prof. Domański.

Z tezą postawioną przez Domańskiego zgadza się Jeremi Mordasewicz, przedsiębiorca, inżynier i działacz gospodarczy, współzałożyciel Business Centre Club, doradca zarządu i ekspert Konfederacji Lewiatan. W rozmowie z portalem o2.pl Mordasewicz podkreślił, że Biedronka jest sklepem spożywczym, w przypadku którego polska nazwa jest dużym atutem. Nie chodzi jednak tylko o nazwę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wódka w dyskontach za 10 zł. "Tak korporacje sprały mózgi Polakom"
Sieć Biedronka zawsze podkreślała, że w jej sklepach żywność wytwarzana w Polsce ma duży udział. To dobry ruch, bo w Polakach jest przeświadczenie, że polska żywność jest zdrowa i wartościowa, w przeciwieństwie do tej zagranicznej — wskazał ekspert.

— W przypadku sprzedaży artykułów spożywczych polska nazwa jest pozytywem — dodał, podkreślając, że zupełnie inaczej wygląda to w sektorze odzieżowym. Tu znacznie lepiej sprawdzają się nazwy zagraniczne, czego dobrym przykładem są nazwy nadawane sklepom polskiej firmy LPP.

O odniesienie się do wątku "polskiego brzmienia" Biedronki poprosiliśmy rywalizujące ze sobą sieci. Lidl nie odpowiedział do czasu opublikowania artykułu. Zaktualizujemy go, kiedy ją otrzymamy. Biedronka odpowiedziała z kolei bardzo ogólnikowo, nie odnosząc się w żaden sposób do pytania o "polską nazwę".

Od wielu lat niskie ceny są podstawą funkcjonowania sieci Biedronka, dlatego nie jesteśmy zaskoczeni wynikami tych badań. Konsekwentnie też powtarzamy, że badając kompleksowo całą ofertę poszczególnych sklepów, a nie tylko wybiórcze indywidualnie dobrane koszyki cenowe, Biedronka jest najtańsza na rynku. Co równie istotne, klienci doceniają nasz absolutny priorytet dla polskich produktów oraz aktywną działalność promocyjną – napisał Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka.

Do kogo należy Biedronka?

Choć szyld Biedronki znany jest tylko w naszym kraju, nie oznacza, że mamy do czynienia z polską siecią. Właścicielem sklepów jest spółka akcyjna Jeronimo Martins, należąca do Grupy Jeronimo Martins.

Warto jednak odnotować, że spółka przejęła szyld od jego pomysłodawcy i właściciela pierwszych dyskontów Biedronka biznesmena Mariusza Świtalskiego. Sprzedaż odbyła się w 1997 roku.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić