aktualizacja 

Biedronka czy Lidl? Polacy dokonali wyboru

52

Pomiędzy Biedronką a Lidlem wciąż toczy się swoista wojna cenowa. Polacy w najnowszym badaniu wybrali, który sklep jest tańszy, ma lepsze promocje oraz w którym jest więcej krajowych produktów. Sondaż nie pozostawia złudzeń, wygrana może należeć tylko do jednego ze sklepów.

Biedronka czy Lidl? Polacy dokonali wyboru
Biedronka czy Lidl? Polacy dokonali wyboru (Pixabay)

Lidl i Biedronka toczą między sobą wojnę cenową od kilku miesięcy. Obie firmy walczą o to, by zwiększyć swój udział w rynku i wyprzedzić konkurencję.

Zaczęło się od SMS-ów porównujących ceny. Później pojawiły się reklamy i billboardy. W końcu markety zdecydowały się na spektakularne obniżki podstawowych produktów na sklepowych półkach.

Który market jest tańszy? Polacy zdecydowali. Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Super Expressu" wynika, że niższe ceny znajdują się w Biedronce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wódka w dyskontach za 10 zł. "Tak korporacje sprały mózgi Polakom"

Ankietowani usłyszeli trzy pytania

Polacy podczas sondażu musieli odpowiedzieć na trzy krótkie pytania. W każdej z tych konkurencji Biedronka uzyskała przewagę.

Konsumenci wskazali, w którym z dyskontów jest więcej polskich produktów. Aż 74 procent ankietowanych wybrało Biedronkę - trzech na czterech Polaków jest zdania, że można w niej znaleźć więcej krajowych produktów, niż w Lidlu.

Niższe ceny są w Biedronce - tak wskazało 70 procent Polaków. Z kolei dwóch na trzech konsumentów uważa, że w Biedronce są lepsze promocje. Lidla w tej kategorii wskazało 33 procent ankietowanych.

"Lidl brzmi jak coś zagranicznego"

Biedronka jest siecią sklepów, której właścicielem jest portugalskie przedsiębiorstwo Jerónimo Martins. Natomiast Lidl jest siecią supermarketów, która wywodzi się z Niemiec.

Biedronka, mimo że należąca do portugalskiego koncernu, kojarzy się z Polską, a nazwa Lidl nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z zagranicznym, w tym wypadku z niemieckim kapitałem - informuje "SE".

Nazwa sieci marketów może mieć wpływ na zwycięstwo w sondażu. Tak uważa profesor Henryk Domański.

Lidl brzmi jak coś zagranicznego, coś obcego, więc ankietowani zdecydowali, że lepiej popierać swojski sklep, przynajmniej pozornie, czyli Biedronkę - wyjaśnił socjolog na łamach "Super Expressu".

W badaniu udział wzięło 1043 dorosłych Polaków. Zostało ono zrealizowane przez Instytut Badań Pollster w dniach 3-4 kwietnia 2024 roku metodą CAWI.

Autor: MAWI
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić