Kamil Starczyk| 

Straciła prawie 70 tys. zł. Oszust zadzwonił i podał się za pracownika banku

492

To może spotkać każdego. Mężczyzna, który podczas rozmowy telefonicznej przedstawił się jako pracownik banku, zażądał przekazania kodów Blik, a następnie polecił m.in. wpłacić pieniądze na podane przez siebie konta bankowe. 27-latka z Łukowa straciła w sumie 70 tys. zł.

Straciła prawie 70 tys. zł. Oszust zadzwonił i podał się za pracownika banku
Oszust udawał pracownika banku. Wyłudził kilkadziesiąt tys. zł (EASTNEWS, ARKADIUSZ ZIOLEK)

Zawiadomienie w sprawie oszusta złożyła na policji 27-letnia kobieta z Łukowa. Zeznała, że w sobotę skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna przedstawiający się jako pracownik banku, w którym miała konto.

Oszust udawał pracownika banku. Kobieta straciła oszczędności

Mężczyzna poinformował kobietę o włamaniu na jej konto. Instruując ją o możliwości jego zabezpieczenia, zażądał przekazania dziesięciu kodów blik. Po przekazaniu kodów oszust wypłacił z konta kobiety 20 tys. zł.

- Następnie mężczyzna poinformował kobietę o konieczności dalszego zabezpieczenia konta. Skierował ją do bankomatu z możliwością dokonywania wpłat, gdzie kobieta wypłacała i wpłacała pieniądze na podane przez oszusta konta. W ten sposób kobieta wypłaciła prawie 50 tys. zł - powiedział PAP asp. szt. Marcin Józwik, oficer prasowy z Komendy Powiatowej Policji w Łukowie. Łącznie kobieta straciła prawie 70 tys. zł.

Zobacz także: Rośnie liczba ataków na nasze konta bankowe. I będzie jeszcze gorzej

Policja prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa i apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.

Źródło:PAP
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić