o2 - Serce Internetu
Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
  • Quizy
Wróć na

Uwaga kierowcy. Oszustwo na "obcokrajowca". Łowią na autostradach

42
Podziel się

Oszuści przy autostradach udają obcokrajowców w potrzebie. Zwykle schemat wygląda podobnie - drogi samochód, turyści, mający rzekomo pochodzić z zagranicy, na przykład Dubaju, oraz fałszywa wizytówka. Czytelnicy ostrzegają.

Nowa forma oszustwa: na obcokrajowca. Rozstawiają się na autostradach
Nowa forma oszustwa: na obcokrajowca. Rozstawiają się na autostradach (PAP, WP)
bDSRosol

Pan Kamil spotkał oszusta przy autostradzie A1, gdy wracał z rodziną do Krakowa. Mężczyzna stał na poboczu trasy, przy drogim mercedesie z żółtymi tablicami rejestracyjnymi, i spoglądał na mapę. W samochodzie siedziało jeszcze kilka osób.

Mężczyzna próbował zatrzymywać samochody i prosić o pomoc. Pan Kamil się zatrzymał. - Mówił nam, że brakuje mu 200 zł na paliwo - relacjonuje nasz czytelnik.

Prawie nie mówił po polsku, dał nam wizytówkę i próbował wcisnąć pierścionek pod zastaw. Zorientowałem się, że coś jest nie w porządku i odjechałem. Coś jeszcze za nami krzyczał i wymachiwał rękami - dodaje.

bDSRoson
Zobacz także: Obejrzyj: Oszustwo na bon turystyczny. Ekspert przestrzega

Na wizytówce, którą dostał pan Kamil od "obcokrajowca w potrzebie", znajduje się numer telefonu. Okazuje się, że numer nie istnieje. Pan Kamil próby oszustwa nie zgłosił na policję. Nie dał się też nabrać. Mniej refleksu miał pan Jakub.

Sytuacja wydała się autentyczna. Dałem mężczyźnie 120 zł, bo tyle akurat miałem. Ale wtedy wkroczył brat kierowcy. Twierdził, że to za mało, że potrzeba więcej. Nalegał, abyśmy pojechali do bankomatu i wypłacili więcej pieniędzy. Na szczęście bankomat był nieczynny - opowiadał nasz czytelnik.

bDSRosot

Wybierając się w podróż, warto zachować czujność, by nie wpaść w pułapkę oszustów "na obcokrajowca". Sprawą zajmuje się już policja.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bDSRosoO
KOMENTARZE
(42)
Uważajcie
9 miesięcy temu
Stara metoda jak Świat. Mówią, że nie mają paliwa i złotówek.Oferują w zamian sygnety z tombaku. Nie dajcie się nabrać.
SK olo
9 miesięcy temu
Ja cie luksusowe auto a facet na mapom się pochyla teraz nawigacja to wszędzie nawet w zegarkach telefonach a w autach od wielu lat a on mapę ogląda hee hee 😂
policjant
9 miesięcy temu
jak widzę "opalonego" to najpierw strzelam, a potem pytam
bDSRosoP
gnago
9 miesięcy temu
Albo w centrach handlowych o drogę pytają . To podaję trasę a potem próba wciśnięcia towaru
Ryh
9 miesięcy temu
W latach 90 ubiegłego wieku roiło się od takich romskich kombinatorów
Najnowsze komentarze (42)
Kasia
8 miesięcy temu
Dzisiaj w Gdańsku mnie zatrzymali na zjeździe z obwodnicy (węzeł Karczemi). Dobre auto, brytyjskie blachy,I facet urody romskiej stał na środku zjazdu (!) i machał, abym się zatrzymala. Stanęłam obok niego, myślałam, ze coś się stało I potrzebuje pomocy. Od razu dał mi wizytówkę, i błagał o wypłatę 100 euro w najbliższym bankomacie, bo ma rodzinę w aucie i musi pilnie wrócić do Niemiec. Ponoć karta mu przestała działać, i nie jest w stanie w Polsce za nic zapłacić.W zamian za pożyczkę w zastaw wciskał mi do auta złoty łańcuch i sygnety wciskając kit, ze są wartości 1000 euro. Mega mi to zaczęło brzydko pachnieć, bo wiem, ile powinien ważyć i jak wyglądać złoty łańcuch: na pewno nie tak, jak biżuteria z bazaru :D zorientowałam się, co się dzieje, zamknęłam szybę, szybko odjechalam, i natychmiast zgłosiłam to policji. Uważajcie! Uważajcie tez, żeby ich nie rozjechać, bo facet stał centralnie na łuku zjazdu z drogi szybkiego ruchu, i stwarzało to zagrożenie w ruchu drogowym.
Piotr
9 miesięcy temu
Ja pożyczyłem koleżance 200 zł i straciłem koleżankę.
Tuitam
9 miesięcy temu
Kiedyś też się zatrzymałem. Auto na niemieckich blachach. Gościu idzie do mnie "błagalnym" krokiem i gada po niemiecku. Że nie ma pieniędzy a skończyło się paliwo. To ja mu wtedy po niemiecku, że chętnie wezwe pomóc drogową albo policję. I już było po temacie.
UWAGA
9 miesięcy temu
Nowe oszustwo to Ubezpieczenie OC za pół ceny, reklamowane , Klienci podają swoje dane osobowe przez telefon lub internet , a oszuści za chwilę biorą kredyt na telefon mając dane, a my spłacamy raty.. Tak ,że nic przez telefon bo bedzie drożej
Olga
9 miesięcy temu
Mnie oszukali tak samo w Kleszczewie pomorskie, nie chciałam brać nic w zamian za pomoc czyli kasa na paliwo wcisneli mi pierścionki 2 złote, mąż do dziś ma ubaw że mnie ze dałam się nabrać a ja z ręką na sercu chciałam pomoc oszuści
Olga
9 miesięcy temu
Mnie oszukali tak samo w Kleszczewie pomorskie, nie chciałam brać nic w zamian za pomoc czyli kasa na paliwo wcisneli mi pierścionki 2 złote, mąż do dziś ma ubaw że mnie ze dałam się nabrać a ja z ręką na sercu chciałam pomoc oszuści
polakmaly
9 miesięcy temu
polak potrafi
haha
9 miesięcy temu
gruz w akcji
bDSRosoH
dfg
9 miesięcy temu
Rzeczywiscie nie dal sie nabrac, szczegolnie ta czesc na to wskazuje "Na szczęście bankomat był nieczynny - opowiadał nasz czytelnik", gdyby wszystko dzialalao starcil by pewnie wiecej niz 200zl
nie łoś
9 miesięcy temu
głupich nie sieją sami się rodzą , nie tylko na autostradach często pod supermarketami w centrach handlowych na miejscach postojowych na drogach sprzedają okazyjnie za bezcen wszystko noże tombak narzędzia elektryczne cuda wianki , kiepsko mówią po polsku zazwyczaj cyganie z Rumuni i inne farbowane lisy a wystarczy zawsze zapytać czy trzeba wezwać Policję i sprawa załatwiona - znikają bardzo szybko
Ryh
9 miesięcy temu
W latach 90 ubiegłego wieku roiło się od takich romskich kombinatorów
Emi
9 miesięcy temu
W Niemczech też tak działają, najczęściej polują na stacjach paliwowych,a w wypasionych furach stada bachorów.
PYSIA
9 miesięcy temu
Z map korzystam od lat i jest OK ! i nawigacji niestety niemam, bo sie jeszcze nie dorobilam SMARONA , ani Nawigacji( ha ) .. alw to oszuystwo to juz jest od lat , jezdzac z okolic wielkopolski na Gorny Śląsk , i wyjeżdzając z Poznania na Katowice , nieraz sobie stali z boku autka i machali rękami - widocznie o pomoc . Pomoc mogą wezwać bez problemu , moga zadzwonicic i poprosić chodzby policjanta o pomoc . Bo Trudno , by takiemu BOGACZOWI w wypasionym aucie , nagle kaasy brakło na koncie ? Haha .. Nie Dajcie sie zrobic w konia !!! Jedziesz to Jedz i nie zatrzymuj sie na odludzionym , lub szybkim pasie ruchu , bo może też być gorzej , niż ich prośba tylko o kase !!!
adam
9 miesięcy temu
No sorry memory ale trzeba być niezłym naiwniakiem aby sie na takie coś nabrać
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić