Znana sieć odzieżowa złożyła wniosek o upadłość. Co z jej sklepami w Polsce?

2

Niemieckie media informują, że popularna sieć salonów sprzedających odzież znanych marek odzieżowych Peek&Cloppenburg rozpoczęła procedurę upadłościową. Firma złożyła wniosek o wszczęcie procedury tarczy ochronnej, która ma ją chronić przed wierzycielami.

Znana sieć odzieżowa złożyła wniosek o upadłość. Co z jej sklepami w Polsce?
Zdjęcie ilustracyjne (Pixabay)

Peek & Cloppenburg to przedsiębiorstwo z ponad 100-letnią historią, które posiada obecnie sklepy w całej Europie. Sieć oferuje najpopularniejsze marki odzieżowe premium takich firm jak m.in. Nike, Adidas, Hugo Boss, Emporio Armani, Tommy Hilfiger Calvin Klein, czy Guess.

Sieć posiada 67 punktów sprzedaży w Niemczech. W Polsce jest obecna w galeriach handlowych w największych miastach - Warszawie, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu i Katowicach.

Wniosek o wszczęcie procedury tarczy ochronnej

W piątek (10 marca) firma złożyła wniosek o wszczęcie procedury tarczy ochronnej w sądzie rejonowym w Düsseldorfie. Peek & Cloppenburg poinformowała, że na razie wszystkie punktów sprzedaży w Niemczech oraz sklep internetowy pozostaną otwarte. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dorota Wellman o menopauzie: "Kto wymyślił, że to temat tabu?"

Zapewnia również, że wynagrodzenia pracowników w Niemczech (około 6800 osób) wypłacane zostaną przez Federalną Agencję Pracy przez najbliższe trzy miesiące. Wiadomo, jednak że nie obejdzie się bez redukcji personelu w administracji. Miejsca pracy w sprzedaży powinny być zachowane.

Przyczyny problemów firmy

Wśród przyczyn obecnego kryzysu finansowego wymienia się m.in. efekty pandemii koronawirusa. Wówczas sieć zanotowała 30 proc. spadek sprzedaży. Punktuje się także wzrost kosztów funkcjonowania (koszty pracy, energii itp.) oraz spore inwestycje w handel online, który nie przyniósł oczekiwanych efektów.

Zdaniem niemieckiego dziennika "Die Welt" duży wpływ na sytuację przedsiębiorstwa miały m.in. inwestycje w rozwój sklepu internetowego.

- Branża modowa przeżywa kryzys - powiedział dyrektor zarządzający Thomas Freude.

Dodał, że "segment luksusowy i strefa dyskontowa nadal działają, ale biznes załamuje się w środku". 

A jak Peek & Cloppenburg radzi sobie w Polsce?

Tymczasem w Polsce Peek & Cloppenburg rozwija się bardzo dobrze. Kilka dni temu otwarto po remoncie sklep marki w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia.

30 marca zostanie otwarty kolejny, już dziesiąty sklep sieci w centrum handlowym Atrium Promenada w Warszawie.

Wygląda więc na to, że kłopoty niemieckiej spółki nie wpływają na jej europejskie spółki-córki i sklepy działać będą bez komplikacji.

Autor: NJA
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić