Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej firmy lub produktów?

Media społecznościowe to jedno z bardziej skutecznych rozwiązań, które pomaga w promowaniu własnej działalności. Zapewnia lepsza dotarcie do potencjalnych klientów, utrzymywanie kontaktu z klientami, wyższą sprzedaż i większą świadomość o marce. Czym są media społecznościowe i jak je wykorzystać w biznesie?

xJak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej firmy lub produktów?
Źródło zdjęć: © Pixabay | Buffik
oprac.  NJA

Media społecznościowe - co to?

W czasach, gdy za pośrednictwem Internetu można dziś zrobić właściwie wszystko, trudno nie docenić jak ważne to medium. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna korzystać z możliwości, jakie daje Internet i to nie tylko w aspekcie prowadzenia sklepu online. Jak jeszcze lepiej prowadzić biznes w Internecie?

Odpowiedź jest prosta: korzystając z potencjału mediów społecznościowych. Jednak ta ogromna przestrzeń ma swoje zasady i prawa, które należy umiejętnie stosować, by rosnąć w siłę.

Media społecznościowe - definicja

Chcąc w pełni wykorzystać siłę, jaką oferują media społecznościowe, należy dobrze rozeznać się w skutecznych strategiach. Tylko one pomogą dotrzeć do potencjalnych klientów i stworzyć atrakcyjny wizerunek własnej działalności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

TYLKO U NAS! Krupa o rozwodzie z mężem. Dlaczego jeszcze go nie sfinalizowali?

Media społecznościowe (z ang. social media) to termin, który każdemu obił się o uszy. Jest popularny szczególnie wśród młodych ludzi, a także właścicieli firm, którzy coraz częściej korzystają z ich potencjału. Jednak zacznijmy od początku, czyli definicji terminu "media społecznościowe", który po raz pierwszy pojawił się około 2005 roku.

Media społecznościowe to media, z których można korzystać za pomocą Internetu - na komputerach, telefonach komórkowych i tabletach. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można dzielić się informacjami, a także komunikować się z innymi użytkownikami.

Czym są media społecznościowe? Charakterystyczne cechy

Najbardziej charakterystyczną cechą mediów społecznościowych jest interaktywność - w social mediach użytkownicy wchodzą w interakcję między sobą i mogą odnosić się do udostępnionych przez kogoś treści, komentując je czy "lajkując".

Istotna jest komunikacja, prowadzona w dwie strony - użytkownicy są zarazem twórcami poszczególnych treści (tekstów, filmów, zdjęć, dźwięków…), jak i ich odbiorcami.

Komunikacja między użytkownikami może odbywać się na żywo bez braku ograniczeń czasowych, 24 na dobę. Warto jeszcze wspomnieć, że publikowane w tych mediach treści nie przechodzą żadnej korekty czy redakcji - ludzie piszą jak chcą i o czym chcą.

Najpopularniejsze media społecznościowe

Najpopularniejsze media społecznościowe to Facebook, o którym słyszał niemal każdy, choć oczywiście nie każdy ma tam założone konto. Równie popularny jest Instagram, który jest mocno powiązany ze swoim poprzednikiem.

Na Instagramie można publikować zdjęcia i krótkie filmiki, na Facebooku oprócz udostępniania treści i zdjęć można tworzyć grupy, wydarzenia, komunikować się, oraz tworzyć dedykowane działania reklamowe.

Innymi popularnymi mediami są YouTube (oglądanie i udostępnianie wideo), Twitter (serwis społecznościowy, który umożliwia mikroblogowanie), LinkedIn (sieć społecznościowa dla pracowników i pracodawców), Pinterest (udostępnia treści wizualne i graficzne), Reddit (udostępnia możliwość odbioru istotnych wiadomości, filmików i informacji) , Tumblr (działa na zasadzie mikrobloga, użytkownicy publikują tam wpisy - teksty, obrazki, plik dźwiękowe, wideo), Snapchat (mobilna aplikacja, która służy do wysyłania znikających wiadomości do poszczególnych użytkowników lub umieszczania ich w sekcji Stories), Flickr (serwis społecznościowy stworzony przez Yahoo!), SoundCloud (sieć społecznościowa dla muzyków), Tinder (aplikacja randkowa), WhatsApp (komunikacja - połączenia głosowe i wideo), Slack (sieć społecznościowa dla pracowników) czy Peach, która daje możliwość udostępniania postów ze zdjęciami, filmami, gifami i linkami.

Media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe w biznesie to temat, z którym powinien zapoznać się każdy właściciel firmy. Możliwości, jakie dają takie media są ogromne i bardzo pomagają w rozwoju biznesu.

Wśród największych korzyści wymienia się lepsze dotarcie do klientów, łatwiej jest nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Można także zebrać informacje na temat prowadzonej działalności - dowiedzieć się co inni myślą o Twojej firmie.

To również doskonałe miejsce na reklamy, informowanie o promocjach i działaniach promocyjnych, takich jak konkursy czy rabaty. Dobrze zaplanowane i prowadzone działania w social mediach wpływają na zwiększanie wiedzy i świadomości o marce, podniesienie wyników sprzedażowych i budowanie lepszych relacji z klientami.

Czytaj więcej: Ubezpieczenie na życie

Wybrane dla Ciebie
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Brutalny atak na właściciela kebabu w Głogowie. Sprawcy usłyszeli wyroki
Brutalny atak na właściciela kebabu w Głogowie. Sprawcy usłyszeli wyroki
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Mikołaje okładali się przy owocach. Sceny w sklepie w Baku
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł
Od ofiary do oszustki. Emerytka zamieszana w przekręt na 1,4 mln zł