NASA odkryła to na Marsie. Naukowcy już wiedzą, co było kiedyś w tym miejscu

Należący do NASA łazik Curiosity znalazł pofalowane skały na Marsie. Zdaniem naukowców odkrycie jest dowodem na występowanie tam wody w bardzo dalekiej przeszłości. To kolejny raz, kiedy o obserwacji z odległej planety robi się tak głośno.

NASA odkryła to na Marsie. Naukowcy już wiedzą, co było kiedyś w tym miejscu
NASA pokazała zdjęcie (NASA)

Od 6 sierpnia 2012 roku należący do NASA łazik Curiosity przemierza Marsa. Przez ten czas wykonał wiele zdjęć i pozwolił badaczom bardziej poznać tę odległą planetę. Fotografie z kosmosu od dawna cieszą się ogromną popularnością, dlatego każdy nowy kadr opublikowany przez agencję kosmiczną budzi wielkie emocje.

Kolejne odkrycie Curiosity znowu odbiło się szerokim echem na całym świecie. Łazik NASA bada podnóże wysokiej na 5 tysięcy metrów góry znanej jako Mount Sharp. Właśnie udało mu się znaleźć pofalowane skały, które są dowodem na istnienie starożytnego jeziora w tym miejscu. Ashwin Vasavada nazwał to najlepszym dowodem na obecność wody na Marsie od początku misji.

To najlepszy dowód na obecność wody i fal, jaki widzieliśmy w całej misji — powiedział Ashwin Vasavada , naukowiec projektu Curiosity w Jet Propulsion Laboratory w Kalifornii.