Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Przejdź na
BOB
|

Nie wie o tym prawie nikt. Zwróć uwagę na te dwa klawisze na klawiaturze

14
Podziel się

Klawiatura komputerowa kryje wiele sekretów, o których nawet nie masz pojęcia. Jednym z nich drobny szczegół na klawiszach J i F. Dlaczego różnią się one od pozostałych?

Nie wie o tym prawie nikt. Zwróć uwagę na te dwa klawisze na klawiaturze
Dlaczego klawisze F i J różnią się od pozostałych? (Getty Images)
bFdLxAjV

Przyglądając się uważnie klawiaturze komputerowej, z pewnością nie raz zwróciłeś uwagę na to, że dwa klawisze wyróżniają się od pozostałych. Tylko na przyciskach z literą F oraz J znajdują się wypustki. Nie są one tam umieszczone bez powodu.

Po co są wypustki na klawiszach F i J?

Okazuje się, że mają one bardzo duży wpływ na to, jak piszemy. Wypustki na klawiszach F oraz J zostały stworzone po to, aby ułatwiały pisanie bezwzrokowe.

bFdLxAjX

Często palce wskazujące kładziemy właśnie na tych dwóch klawiszach. Znajdują się one w centralnych punktach klawiatury, a dzięki wypustkom nasze palce łatwiej lokalizują, w którym miejscu się znajdują.

bFdLxAkd

Jest to niezwykle prosty patent, ale jednocześnie bardzo przydatny. Są także nieocenione w przypadku osób niewidomych, gdy nie mają dostępnej klawiatury z nakładką Braille'a. Wypustki sprawiają, że niewidomi są w stanie odnaleźć się na klasycznej klawiaturze.

Zobacz także: Usunął wgniecenie w karoserii auta. Prosty trik dla każdego
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bFdLxAky
Źródło:
o2pl
KOMENTARZE
(14)
YES
4 miesiące temu
a ja w tajemnicy wam powiem ze klawisze ctr+alt+del+F12+P loguje się do rządu Zimbabwe
Elooo
5 miesięcy temu
To zależy od klawiatury na niektórych na klawiaturze numerycznej jest 5
...
5 miesięcy temu
A może autor wyjaśni mi dlaczego jak wciskam caps lock to sie zapala światełko?
bFdLxAkz
...
5 miesięcy temu
A ja głupia myślałam, że to wiedzą wszyscy, a przynajmniej większość. A tu sie okazuje że prawie nikt nie wie. Czyli od ok 15 lat jestem w tej niewielkiej liczbie wtajemniczonych ludzi, aż miło :) od razu człowiek czuje sie wyjątkowy.
eris
5 miesięcy temu
Naprawdę, nie wie prawie nikt? A o tym do czego służy papier toaletowy to już się autor dowiedział, czy będzie w następnym artykule?
donixs
5 miesięcy temu
BTW Zgodnie ze sztuką pisania na klawiaturze na tych klawiszach powinno się "kłaść" palce środkowe a nie wskazujące.
tata
5 miesięcy temu
BOB budowniczy
baba
5 miesięcy temu
Cenna wiedza jak to, że po nocy przychodzi dzień... Dzięki BOB, już prawie jesteś dziennikarzem.
7777
5 miesięcy temu
Na klawiszach strzałek, lewo, prawo, góra, dół, też są... co mam z tym począć? O, biedny ja...
No na prawdę?...
5 miesięcy temu
Od dzisiaj już nic nie będzie takie jak kiedyś. Ten artykuł zmienił moje życie
Andy
5 miesięcy temu
A na mojej klawiaturze wypustki są na G i K i co na to powie autor tego artykułu
Mały Kazio
5 miesięcy temu
No nie wierzę, że wreszcie mi to wyjaśnił autor tego genialnego artykułu, ta wiedza zmieniła moje życie. Może mi geniuszu wyjaśnisz, po co w toalecie nad miską klozetową są takie dwa przyciski, a w starszych toaletach wisi taki łańcuszek. Też to ogarniasz, czy za trudny problem ci wrzuciłem?
metall
5 miesięcy temu
Zdradzę BOBowi jeszcze jeden sekret klawiatury, o którym nawet on nie wie ... Klawisz 5 na klawiaturze numerycznej też ma wypustkę. I to nie bez powodu ... Powód jest ten sam, co dla klawiszy F i J. :-)
bFdLxAkr
Łukasz
5 miesięcy temu
warto dodać równie ważne odkrycie że: ogniem można się poparzyć
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić