Odkryto światło na obcej planecie. NASA dokonała przełomu

NASA poinformowała o wyjątkowym wydarzeniu na planecie TRAPPIST-1 b, która pod względem struktury przypomina Ziemię. Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba odnalazł tam bowiem światło podczerwone. Okazuje się, że nie wszystkie związane z odkryciem informacje są wyłącznie optymistyczne.

Odkryto światło na obcej planecie. NASA dokonała przełomu
Agencja NASA odkryła światło podczerwone na planecie TRAPPIST-1 b. (NASA, NASA)

Układ planetarny TRAPPIST-1 - odnaleziony przez NASA - to jedno z najciekawszych kosmicznych odkryć ostatnich lat. W systemie odnalezionym ok. 40 lat świetlnych zlokalizowano bowiem gwiazdę, wokół której krąży co najmniej siedem skalistych planet. Uwagę zwraca fakt, iż pod względem budowy przypominają one Ziemię, co dało naukowcom powody do dalszego poszukiwania tam życia.

Nic więc dziwnego, że naukowcy z NASA postanowili głębiej zbadać odnaleziony układ. Tym razem na celownik wzięto jedną z planet, nazwaną roboczo TRAPPIST-1 b. Badania przeprowadzone z wykorzystaniem Kosmicznego Teleskopu Jamesa Weeba wykazały, że planeta emituje światło.