Posłanka oburzona paragonem z Biedronki. Zapowiada działania

O paragonach Biedronki znów zrobiło się głośno. Uwagę internautów przykuł tym razem voucher, który gwarantuje zniżkę przy zakupie piwa. Posłanka Koalicji Obywatelskiej żąda reakcji ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta i zapowiada możliwe kroki.

Posłanka Monika Rosa oburzona paragonem z BiedronkiPosłanka Monika Rosa oburzona paragonem z Biedronki
Źródło zdjęć: © Facebook, Twitter
Anna Wajs-Wiejacka

O paragonach z Biedronki znowu zrobiło się głośno. Tym razem w sieci zawrzało nie z powodu ich długości, ale tego, co się na nim znalazło. Posłanka Koalicji Obywatelskiej Monika Rosa udostępniła w mediach społecznościowych zdjęcie paragonu z Biedronki, na którym widnieje voucher na kwotę 20 zł "do wykorzystania przy jednorazowym zakupie piwa w puszkach o pojemności 550 ml za minimum 60 zł" w pierwszy poniedziałek grudnia.

To wygląda na "obchodzenie" prawa i promocję alkoholu także wobec dzieci i młodzieży - zaczęła swój wpis na portalu X Monika Rosa.

Polityczka wyraziła oczekiwanie, że sprawą zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rozważa także zgłoszenie sprawy do prokuratury. "Ta sytuacja pokazuje, jak bardzo potrzebujemy standardów ochrony dziecka dla sektora gospodarczego. Potrzebujemy zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości" - wylicza Rosa. "Z pewnością tematem promocji alko wobec osób małoletnich zajmiemy się także na Komisji ds. Dzieci i Młodzieży" - dodała posłanka.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tłit - Krzysztof Brejza

Reklama alkoholu — co mówią przepisy?

Reklamowanie wyrobów alkoholowych regulują zapisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W praktyce, na mocy obowiązującego prawa niedopuszczalne jest reklamowanie wyrobów alkoholowych. Wyjątkiem od tej reguły jest piwo, którego reklama dozwolona jest w ściśle określonych warunkach.

Jak możemy przeczytać na stronie rpms.pl, reklama piwa jest dopuszczalna jeśli nie jest kierowana do osób małoletnich i nie występują w niej osoby niepełnoletnie. Reklama piwa nie może łączyć spożywania trunku z kierowaniem pojazdami, czy uprawianiem aktywności fizycznej. Niedozwolone jest także wskazywanie w reklamie piwa, że ma ono właściwości prozdrowotne, uspokaja, czy pomaga rozwiązywać konflikty.

Wybrane dla Ciebie
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Rodzinny spacer zmienił się w dramat. Dzieci pochylały się nad ojcem
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
Policja przyłapana. "To będzie podwójna kara". Ostra reakcja
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
To on szuka "złotego pociągu". Właśnie się ujawnił
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Szedł obok placu zabaw. Nagle taki widok. "Prawdziwy hit sezonu"
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Premier Indii mówił o pokoju. Spójrzcie na twarz Putina
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Pojawił się w centrum Wrocławia. Kierowcy musieli omijać go łukiem
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
Portugalia zaostrza przepisy deportacyjne dla nielegalnych imigrantów
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
8 miliardów funtów na wsparcie Ukrainy? Brytyjczycy mają plan
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Miał już dość. Ujęcie sprzed Lidla. Wywiesił karteczkę
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Wyż z Rosji nadal nad Polską. Należy spodziewać się opadów
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Zaginęła 15-latka z Konstantynowa Łódzkiego. Jest nowy trop
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową
Granica z Białorusią. Przedłużono strefę buforową