Angelika Karpińska| 

Reklama Snickersa wycofana po oskarżeniach o homofobię

78

Snickers wypuścił w Hiszpanii reklamę, przez którą został oskarżony o homofobię. Firma przeprosiła i zapowiedziała, że wycofa kontrowersyjny spot.

Reklama Snickersa wycofana po oskarżeniach o homofobię
Kontrowersyjna reklama Snickersa

W kontrowersyjnej reklamie Snickersa wystąpiła hiszpańska gwiazda mediów społecznościowych Aless Gibaja. Bohater zamawia "seksowny sok pomarańczowy z witaminami A, B i C" i przesyła kelnerowi całusa. W tym czasie zawstydzony przyjaciel posyła mu jednoznaczne spojrzenie.

Zdezorientowany kelner przynosi klientowi baton Snickers. Po ugryzieniu bohater przemienia się w brodatego mężczyznę. "Lepiej?" - pyta przyjaciel. "Lepiej" - odpowiada mu mężczyzna, po czym w reklamie wyświetla się slogan: "Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny".

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Snickers oskarżony o homofobię

Reklama wywołała ogromne kontrowersje wśród internautów. Pojawiła się fala zarzutów, że marka obraża gejów.

To haniebne i godne ubolewania, że ​​w tym momencie istnieją firmy, które nadal utrwalają stereotypy i promują homofobię - napisała na Twitterze Państwowa Federacja Lesbijek, Gejów i Biseksualistów.
Zastanawiam się, komu może wydawać się dobrym pomysłem wykorzystanie homofobii jako strategii biznesowej - skomentowała hiszpańska minister ds. równości Irene Montero.

Lewicowa partia Podemos podkreśliła, że ​​w ostatnich miesiącach reklama doprowadziła do szeregu homofobicznych przestępstw z nienawiści. Podczas jednego majowego weekendu w Barcelonie doszło do trzech ataków, w których rannych zostało 5 homoseksualistów. Z kolei w lipcu doszło do śmiertelnego pobicia 24-latka w rzekomym homofobicznym ataku, co wywołało ogólnokrajowe protesty.

W obliczu fali fobii LGBT, w tym ataków, a nawet morderstw, Snickers nie może wymyślić lepszego pomysłu niż stworzenie tandetnej reklamy, która mówi ci, że nie jesteś sobą, jeśli jesteś zniewieściały - stwierdziła partia.

Teraz Snickers ogłosił, że wycofuje reklamę i przeprosił za "wszelkie nieporozumienia", do jakich mogła doprowadzić.

W tej konkretnej kampanii celem było przekazanie w przyjazny i swobodny sposób, że głód może zmienić twój charakter. Nigdy nie miało to na celu piętnowania ani obrażania jakiejkolwiek osoby lub grupy. Poważnie traktujemy równe prawa i integrację, chcemy świata, w którym każdy może być sobą i wierzymy, że jako pracodawca i reklamodawca odpowiadamy za odegranie naszej roli w tworzeniu tego świata - skomentował rzecznik korporacji Mars Wrigley, która jest właścicielem Snickersa.

Zobacz także: „Cnoty niewieście” kontra „ideologia LGBT”. Horała o priorytetach ministra Czarnka

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić