Wendy's otwiera się w Polsce. Ceny i wygląd ich trzech specjalności
Trzecia co do wielkości sieć restauracji fast food na świecie wkracza do Polski. Pierwsze otwarcia planowane są jeszcze w tym roku. Wendy's serwuje burgery, które wyróżniają się kształtem mięsa, czym udało się podbić serca i żołądki Amerykanów. Oto jak wyglądają i ile kosztują ich trzy specjalności.
Wendy's w ubiegłym roku rozpoczął rozmowy z franczyzobiorcami, które wkroczyły w decydującą fazę. Po podpisaniu umów rozpoczną się prace nad lokalami, które pod jednym logotypem będą działać w całej Polsce. Będą to nie tylko restauracje zlokalizowane wewnątrz galerii handlowych, ale także budynki wolnostojące (z okienkiem drive-thru).
Jesteśmy podekscytowani, że możemy serwować nasze świeże, słynne jedzenie fanom Wendy's w Polsce. [...] Nie możemy się doczekać, aby oddać nasze hamburgery, frytki Hot & Crispy i deser Frosty® w ręce polskich konsumentów — zakomunikował Michael Clarke, dyrektor firmy w Europie.
Wymienił sztandarowe pozycje z menu, pośród których największe uznanie zdobył burger. Choć przygotowywany jest w różnych opcjach, zawsze jest takie samo kwadratowe mięso, które nie było wcześniej mrożone.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lekki kapuśniak gotowy w 30 minut. Tak smaczny, że na obiad ugotuj podwójną porcję
Kwadratowy kształt kotleta stał się ich znakiem rozpoznawczym. W założeniu miał kontrastować okrągłą bułką, by sprawiać optyczne wrażenie większej porcji. Tym sposobem udało się zdobyć wiernych klientów. Najpopularniejszym burgerem jest Dave’s Single, który za oceanem kosztuje równowartość ok. 18 zł.
Wendy's słynie także z autorskiego deseru Frosty, który jest czymś pomiędzy deserem lodowym a szejkiem. To rodzaj gęstego, mrożonego mleczno-czekoladowego napoju, którego przepis jest strzeżony niczym ten na panierkę w KFC.
Wendy's wchodzi do Polski. Mają frytki inne niż u konkurencji
Jego ceny w USA (po przeliczeniu) wahają się w zależności od pojemności między 5 a 15 zł. Z kolei frytki Hot & Spicy, o których wspomniał przedstawiciel firmy, są panierowane w charakterystyczny sposób, a w obróbce uwzględnia się większą ilość skórki z ziemniaka. To daje im nieco ciemniejszy kolor.
Są posypywane solą morską, a w USA można je kupić już od 11 zł. Jeśli do stolika zostaną dostarczone chłodne, zgodnie z filozofią firmy są wymieniane na gorące za darmo.
Warto jednak pamiętać, że menu i ceny nowo otwartych restauracji w Polsce z pewnością będą się różnić. Jak sądzicie, Wendy's stanie się poważną konkurencją dla McDonald's, KFC i wciąż mało znanej sieci Popeyes?