BMW dodało tęczę do logo. W sieci zawrzało

28 czerwca to światowy dzień na rzecz walki o prawa społeczności LGBT+. Z tej okazji marka BMW na swoim globalnym fanpage’u na Facebooku zmieniła swoje tradycyjne logo na okolicznościowy odpowiednik w barwach tęczy. Jak można się spodziewać, ruch ten wywołał burzliwą dyskusję w komentarzach.

BMW dodało tęczę do logo. Ruszyła lawina komentarzy BMW dodało tęczę do logo. Ruszyła lawina komentarzy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Mateusz Żuchowski

28 czerwca 1969 roku miał miejsce pierwszy udokumentowany protest środowiska homoseksualnego. Na Dolnym Manhattanie grupa aktywistów zamanifestowała swój sprzeciw przeciwko prześladowaniom, jakie spotykały ich ze strony miejscowej policji. Od tego czasu tego dnia różne osoby i firmy wyrażają swoją solidarność z osobami LGBT. W tym roku do tego grona dołączyła firma BMW.

Na swoim globalnym profilu, który obserwuje ponad 20 milionów osób, logo marki przyjęło tęczowe barwy. Nowe zdjęcie profilowe zostało opatrzone komentarzem: „W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w której nikt nie jest pozbawiany swoich praw, faworyzowany lub prześladowany ze względu na pochodzenie etniczne, kolor skóry, narodowość, płeć, wyznanie, niepełnosprawność lub wiek. Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi zjednoczonymi Radością z Jazdy. W naszej firmie i w naszych kanałach społecznościowych nie ma miejsca na hejt i brak szacunku. Dlatego prosimy wszystkich o komentarze i zachowanie w przyjazny sposób”.

Miasto, które zniknęło. Tam toczy się akcja bestsellerowej powieści

Nie wszyscy jednak się do tej prośby zastosowali. Pod zdjęciem pojawiło się wiele krytycznych zarówno wobec samych środowisk LGBT, jak i decyzji firmy, by je wspierać. Komentujący zarzucają firmie, że niepotrzebnie miesza się w kwestie nazywane przez nich politycznymi czy ideologicznymi. Inni bezpośrednio atakują środowiska LGBT jako zagrożenia dla tradycyjnego modelu rodziny. Wśród ponad 33 tysięcy komentarzy, jakie do tej pory się pojawiły pod nowym zdjęciem profilowym, nie brakuje jednak także głosów pochwalnych i stojących po stronie marki.

Warto przypomnieć, że nowe logo BMW na Facebooku nie jest pierwszym gestem marki wobec środowisk LGBT. W zeszłym roku producent aut był inicjatorem akcji #GoWithPride. Jej efektem było opracowanie wspólnie z amerykańskim projektantem Jonathanem Adlerem BMW M850i Cabriolet w barwach tęczy, które dokładnie rok wcześniej, 28 czerwca 2019 roku, poprowadziło paradę równości w Nowym Jorku.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Absurd w Toruniu. Podłączyli agregat do autobusu elektrycznego
Absurd w Toruniu. Podłączyli agregat do autobusu elektrycznego
Masz w domu bombki z PRL? Za sztukę płacą nawet 500 zł
Masz w domu bombki z PRL? Za sztukę płacą nawet 500 zł
Pokazali nagranie z Białegostoku. Wspinaczka zakończona przez policję
Pokazali nagranie z Białegostoku. Wspinaczka zakończona przez policję
W ten weekend ostatnia szansa. Przed nami finał "choinkobrania"
W ten weekend ostatnia szansa. Przed nami finał "choinkobrania"
Rosja stawia na arsenał atomowy. W sieci pojawiła się mapa
Rosja stawia na arsenał atomowy. W sieci pojawiła się mapa
Kuriozalna akcja policji. Zrobili szpiega z niepełnosprawnego 31-latka
Kuriozalna akcja policji. Zrobili szpiega z niepełnosprawnego 31-latka
Seria nocnych pożarów w Polsce. Dramatyczna akcja strażaków w Toruniu
Seria nocnych pożarów w Polsce. Dramatyczna akcja strażaków w Toruniu
Wyniki Lotto 19.12.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Wyniki Lotto 19.12.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Tragedia w Hiszpanii. Turystkę z Niemiec porwały fale
Tragedia w Hiszpanii. Turystkę z Niemiec porwały fale
28-latka nie żyje. Rodzina o sprawie pani prokurator. "Dla mnie to jest kpina"
28-latka nie żyje. Rodzina o sprawie pani prokurator. "Dla mnie to jest kpina"
Pożar w Zakopanem na Krupówkach. To ta restauracja spłonęła
Pożar w Zakopanem na Krupówkach. To ta restauracja spłonęła
Turyści nie będą zadowoleni. Podejście do fontanny będzie płatne
Turyści nie będą zadowoleni. Podejście do fontanny będzie płatne