aktualizacja 

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję, aby ułatwić sobie życie i pracę?

2

Sztuczna inteligencja to niezaprzeczanie technologia przyszłości, która już odgrywa ogromną rolę w naszym codziennym życiu. Nie ma jednak wątpliwości, że wraz z upływem lat będzie się ona mocno rozwijała i usprawniała wiele procesów. Gdzie obecnie wykorzystuje się AI?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję, aby ułatwić sobie życie i pracę?
Sztuczna Inteligencja polega na tworzeniu procesów, które naśladują ludzką inteligencję i są w stanie dzięki temu wykonać określone czynności (Getty Images, Westend61)

Sztuczna inteligencja – co to jest?

Sztuczna Inteligencja (w skrócie SI lub AI) w dużym uproszczeniu polega na tworzeniu procesów, które naśladują ludzką inteligencję i są w stanie dzięki temu wykonać określone czynności. Zamysł Sztucznej Inteligencji opiera się na dokonywaniu i analizie popełnionych błędów, dzięki czemu potrafi poprawiać swoje działania czerpiąc ze zdobytego już doświadczenia.

Zgodnie z jednym z najnowszych raportów szacuje się, że automatyzacja może przyczynić się do pozbawienia pracy ponad 50 proc. populacji na całym świecie do roku 2030. Nie ma jednak powodów do obaw – AI nie zabierze nikomu pracy, tylko może jedynie przejąć część przydzielonych zadań i zwyczajnie ułatwić nam wszystkim życie.

AI sztuczna inteligencja – zastosowanie

W obecnych czasach sztuczna inteligencja jest wykorzystywana m.in. do analizy ogromnych zbiorów danych i wyłonienia wniosków, które wpływają na kolejne rozplanowywanie działań:

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz też: Artyści i twórcy stracą pracę przez sztuczną inteligencję? Prawo za tym nie nadąża

– w statystyce np. poprzez śledzenie tego, jak zachowują się użytkownicy i oferując im odpowiednio dopasowane produkty i usługi,

– w chatbotach, które wiele firm wykorzystuje do obsługi klienta zamiast rzeczywistego konsultanta,

– sztuczna inteligencja to również cyfrowi asystenci, którzy są dostępni w smartfonach. Z ich pomocą można uzyskać odpowiedzi na wszelkie nurtujące pytania, włączyć film czy piosenkę poleceniem głosowym, a także dobrze zaplanować sobie czas.

SI odgrywa także dużą rolę w tłumaczeniach maszynowych, czyli specjalnych oprogramowaniach przeznaczonych do tekstów mówionych albo pisanych. Jest to również związane z automatycznym tworzeniem treści.

Nie możemy zapominać, że sztuczna inteligencja stosowana jest w przedmiotach, z których codziennie korzystamy, takich jak roboty kuchenne, lodówka, zmywarka, pralka czy wszelkiego typu AGD. IA to także nawigacja, którą tak bardzo polubiliśmy.

Warto wspomnieć, że SI to przecież również inteligentne miasta i budynki, a także cała miejska infrastruktura. Nowoczesne termostaty pomagają oszczędzać energię, coraz popularniejsze stają się pojazdy z wbudowaną funkcją bezpieczeństwa zaprojektowaną w oparciu o SI.

Sztuczna inteligencja AI – dane i raporty

Dane zebrane przez TechJury mówią, że już 35 proc. firm wykorzystuje AI, zaś 42 proc. prowadzi badania nad sztuczną inteligencją, które mają umożliwić zastosowanie tego typu rozwiązania. Najbardziej istotne jest to, że aż 91,5 proc. wiodących firma mocno inwestuje w SI.

Z CompTIA możemy dowiedzieć się o jeszcze innych newsach na temat tej przełomowej technologii. Zaprezentowane tam dane wskazują, że 97 proc. użytkowników mobilnych używa asystentów głosowych opartych na sztucznej inteligencji, a więcej niż 4 miliardy urządzeń wykorzystuje asystentów głosowych, funkcjonujących w oparciu o AI, zaś ok. 40 proc. użytkowników posiłkuje się wyszukiwaniem głosowym minimum raz w ciągu dnia.

Sztuczna inteligencja bot i chatboty

Bot to program, który potrafi wykonywać określone czynności zamiast człowieka. Niekiedy do jego funkcji należy zautomatyzowane naśladowanie zachowania ludzi. Wiele osób twierdzi, że jednym z bardziej przydatnych urządzeń jest chatbot.

Chatbot to program komputerowy, który ma za zadanie prowadzenie rozmowy za pomocą komputera. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Chatbot potrafi naśladować ludzkie zachowania i udzielając automatycznej odpowiedzi na często zadawane przez użytkowników pytania. Chatboty bardzo dobrze działają w wielu branżach, szczególnie przydają się w sprzedaży, obsłudze klienta czy w kampaniach marketingowych.

Interesujące dane zostały opublikowane przez BloggingWizard. Oto najciekawsze wnioski:

1. Zadaniem Salesforce 23 proc. firm, które zajmują się obsługą klienta, wykorzystuje dziś sztuczną inteligencję.

2. Według IBM używanie chatbotów jest w stanie pomóc w zmniejszeniu kosztów obsługi klienta nawet o 30 proc.

3. UserLike: 68 proc. użytkowników jest zadowolona z tempa, w jakim chatboty udzielają odpowiedzi.

Sztuczna inteligencja online

Nie ma wątpliwości, że SI jest w czołówce najbardziej rozwijających się technologii. Jest technologią przyszłości, której niepodważalne korzyści dostrzegają zarówno duże firmy, jak i te małe, a także jednostki.

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie życie bez Google Assistant, czy takich narzędzi jak Alexa czy Siri. Możemy być zatem pewni, że coraz więcej osób będzie z niej korzystać.

Autor: EKO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić