Kamil S. Sikora| 

Najzdrowszy sos. Chroni serce, obniża poziom "złego" cholesterolu

26

Doskonale komponuje z daniami mięsnymi, rybnymi i pieczywem, a także poprawia smak świeżych i grillowanych warzyw. Poza walorami smakowymi sos tzatziki posiada również szerokie spektrum prozdrowotnych właściwości. Dowiedz się, dlaczego warto ten grecki przysmak włączyć do swojego codziennego jadłospisu.

Najzdrowszy sos. Chroni serce, obniża poziom "złego" cholesterolu
Grecki sos jest jednym z najzdrowszych (Getty Images, MarianVejcik)

Nie bez powodu ogórki są jednym ze składników sosu tzatziki. Regularne spożywanie tych smacznych i orzeźwiających warzyw reguluje ciśnienie tętnicze, obniżając tym samym ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego. Poza tym ogórki dostarczają nam witamin, minerałów, dzięki czemu wpływają korzystnie na gospodarkę wodno-elektrolitową. Znajdziemy w nim m.in.: błonnik pokarmowy, witaminę C, witaminy z grupy B, potas, żelazo magnez, wapń i fosfor.

Z kolei oliwa z oliwek zawiera cenne kwasy omega-3, które chronią nas przed chorobą Alzheimera, problemami kardiologicznymi, zwyrodnieniem plamki żółtej, nowotworami i cukrzycą typu 2. Jogurt naturalny obniża ciśnienie, zmniejsza ryzyko cukrzycy i usprawnia pracę jelit.

Dzięki zawartości wielu cennych elementów sos tzatziki obniża zbyt wysokie stężenie złego cholesterolu LDL w krwiobiegu, które przyczynia się do wystąpienia miażdżycy, zawału serca i udaru mózgu.

Składniki:

1 duży zielony ogórek,

3 średnie ząbki czosnku,

300 ml jogurtu,

sól i pieprz do smaku.

Przepis na zdrowy sos tzatziki:

Na początek należy dokładnie umyć ogórka, rozdrobnić za pomocą tarki z dużymi oczkami, przełożyć na sitko i dodać odrobinę soli. Kiedy ogórek będzie puszczał sok, czosnek przepuszczamy przez praskę, wrzucamy do małego naczynia i mieszamy z naturalnym lub greckim jogurtem. Dodajemy odciśniętego ogórka i wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy i doprawiamy pieprzem.

Tak przygotowany sos wstawiamy do lodówki na 15 minut. Po tym czasie możemy w pełni cieszyć się jego prozdrowotnymi smakowymi walorami. Do sosu możemy dodać również niewielką ilością liści mięty oliwy z oliwek lub octu winnego.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić