o2-logo
  • Quizy
Wojciech Darewicz

NASA ujawnia. Odkryli nieznaną asteroidę, pędzącą w stronę Ziemi

Podziel się

Przemierzająca przestrzeń kosmiczna skała została określona jako "potencjalnie niebezpieczna". Eksperci NASA jednak uspokajają. Ich zdaniem najprawdopodobniej ominie ona Błękitną Planetę.

NASA ujawnia. Odkryli nieznaną asteroidę, pędzącą w stronę Ziemi
(East News)
bDKiUUwR

Rozmiar i prędkość asteroidy są ogromne. Jak informuje NASA skała jest większa od "największej budowli, jaką kiedykolwiek zbudował człowiek". Zmierzający w kierunku Ziemi obiekt pędzi z prędkością ponad 54 tys. km na godzinę.

Potężna asteroida pędzi w kierunku Ziemi. Kiedy dotrze?

Asteroida znajdzie się w pobliżu naszej planety niebawem. Jak podaje "International Business Times", które powołuje się na centrum NASA, "potencjalnie niebezpieczna" asteroida znajdzie się bardzo blisko Ziemi już w ten weekend. A dokładnie w sobotę 15 lutego 2020 roku.

Asteroida "potencjalnie niebezpieczna", czyli jaka?

Potencjalnie niebezpieczne asteroidy (z ang. Potentially Hazardous Asteroid, w skrócie: PHA) to obiekty, które są typowane w oparciu o kilka kluczowych parametrów. Składa się na nie m.in. to, jak daleko od Ziemi znajduje się obiekt, jak blisko Błękitnej Planety wiedzie jego trajektoria oraz jaki jest jego rozmiar. Brane pod uwagę są skały, które po uderzeniu w Ziemię mogłyby spowodować "nuklearną zimę" i doprowadzić do "masowego wymierania".

bDKiUUwT