Oto nowy gatunek tarantuli. Nie zgadniesz, jak go nazwali

Naukowcy odkryli nieznany dotąd gatunek pająka. Owad został znaleziony w pobliżu budynku więzienia w Folsom w Kalifornii. Nazwali go „Johnny Cash” na cześć muzyka, który ułożył słynną piosenkę na temat tego zakładu karnego.

Oto nowy gatunek tarantuli. Nie zgadniesz, jak go nazwali
(Youtube, East News)

*Tarantula Johnny Cash (łac. Aphonopelma johnnycashi) jest jadowita. *Mimo to naukowiec Chris Hamilton nazywa ją „misiem z ośmioma nogami”.

Ciągle słyszymy, że gdzieś w odległym zakątku Ziemi sa odkrywane nowe gatunki. Ale, co godne uwagi, nowe pająki mieszkają na naszym własnym podwórku – cieszy się Hamilton

Badacze wciąż znajdują nowe pająki. Aphonopelma johnnycashi to już 14. gatunek tarantuli odkryty w USA w ciągu ostatniej dekady – informuje SkyNews.

Johnny Cash był amerykańskim aktorem i muzykiem country. Śpiewał kowbojskie ballady, country pop, wykonywał także muzykę zbliżoną do gospel i wiele pokrewnych gatunków. Sprzeciwiał się społecznym nierównościom i dyskryminacji - ubierał się zawsze na czarno, aby demonstrować tym swój sprzeciw. Jedną z jego najbardziej znanych piosenek jest „Folsom Prison Blues”. Artysta zmarł w 2003 roku.