Skandal w polskim banku. "Nie będzie mnie Żydówka obsługiwać"

192

Do przykrego incydentu doszło w jednym z łódzkich banków. Jeden z klientów zażądał, by obsłużyła go inna pracownica banku, bo tę podejrzewał o żydowskie pochodzenie.

Skandal w polskim banku. "Nie będzie mnie Żydówka obsługiwać"
(Fotolia)

Klient zażądał zdjęcia naszyjnika. Mężczyzna w średnim wieku, którego obsługiwała pani Marta, zwrócił uwagę na jej naszyjnik. Był to łańcuszek z gwiazdą Dawida. Argumentował, że praca to nie miejsce na demonstrowanie swoich przekonań religijnych i uparcie powtarzał, że musi go ściągnąć.

Mam do siebie duży dystans. Ale nigdy w życiu tak się nie czułam. Mężczyzna był zdenerwowany i oburzony. To nie był młody człowiek ubrany w koszulkę z agresywnym napisem, ale wykształcony mężczyzna, który wykonuje zawód powszechnie uznawany za prestiżowy - twierdzi pani Marta.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Gdy pracownica odmówiła, domagał się rozmowy z kierownikiem placówki. Poprosił o przedstawienie się i zapowiedział, że złoży na nią skargę. Dodał: "Nie będzie mnie Żydówka obsługiwać" i naciskał, by operacjami na jego rachunku zajęła się inna osoba.

Mężczyzna zaczął fotografować aparatem w telefonie naszyjnik. Pomimo tego pani Marta zaczęła wykonywać operacje na jego rachunku, o które poprosił wcześniej.. Klient w tym czasie rozmawiał z kimś przez telefon i z oburzeniem relacjonował, że „to niewiarygodne, iż obsługuje go Żydówka”.

No nie uwierzysz. W banku jestem i jakaś Żydówka tu jest i mnie obsługuje. No tak. Oczywiście. Składam dziś skargę - miał powiedzieć mężczyzna.

Pani Marta poinformowała o zdarzeniu pracodawcę. Zapytała, czy system monitoringu rejestruje dźwięk. Dyrekcja obiecała pomoc w przygotowaniu doniesienia do prokuratury. A ponieważ dane klienta są objęte tajemnicą, bank najpierw zgłosi sprawę na policję, która wystąpi o jej uchylenie.

*Szybka reakcja Rzecznika Praw Obywatelskich. * Pani Marta opisała całe zdarzenie na portalu Forum Żydów Polskich. Na adres redakcji przyszła odpowiedź rzecznika.

Jestem głęboko poruszony sprawą zachowania się jednego z klientów banku. Chciałbym przy tej okazji przekazać moje wyrazy wsparcia autorce listu, pracownicy banku, która choć została potraktowana w sposób skandaliczny, zachowała się z należną powagą i kulturą - pisze w liście do redakcji Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar.

Autor: Sylwia Owca

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić