oprac. Łukasz Kuczera| 

Black Friday nadchodzi. Polacy otrzymają prawie 8 mln uszkodzonych produktów

5

Przed nami Black Friday. Wielu Polaków widzi w tym okazję do większych i tańszych zakupów. Badanie zlecone przez DS Smith daje jednak zaskakujące wyniki. Wynika z niego, że otrzymamy ponad 7,75 mln uszkodzonych produktów o wartości ponad 120 mln zł.

Black Friday nadchodzi. Polacy otrzymają prawie 8 mln uszkodzonych produktów
Black Friday nadchodzi. Polacy otrzymają prawie 8 mln uszkodzonych produktów (PAP, PAP/EPA/NEIL HALL)

Black Friday budzi coraz większą ekscytację wśród Polaków. Moda na zakupowe święto dotarła do naszego kraju z USA, gdzie od lat stanowi okazję do zrobienia zakupów w niższych cenach przed bożonarodzeniowym boomem.

Black Friday nadchodzi. Polacy otrzymają prawie 8 mln uszkodzonych produktów

Z badania DS Smith, którego wyniki przytacza serwis dlahandlu.pl, płyną jednak ciekawe wnioski. Wykazało ono, że aż 27 proc. Polaków oczekuje, że otrzyma od jednego do sześciu wadliwych lub uszkodzonych produktów zakupionych w ramach Black Friday lub Cyber Monday. Oznacza to, że uszkodzonych zostanie ok. 7,75 mln towarów na kwotę ok. 123 mln zł.

Za sprawą badania DS Smith dowiadujemy się też, że niemal połowa Polaków (44 proc.) planuje skorzystać z promocji w ramach Black Friday i Cyber Monday, polując na ciekawe oferty w sklepach lub internecie. Dodatkowo 43 proc. badanych przyznało się do tego, że otrzymało wadliwe albo uszkodzone produkty po zamówieniu ich w internecie.

Zobacz także: "Wie, jaka jest prawda". Wiceminister odpowiada Tuskowi

Polacy mają też swoje spostrzeżenia, co do reklamowania uszkodzonych produktów - czytamy w serwisie dlahandlu.pl. Spora część badanych uważa, że przedmioty o cenie poniżej 55 zł nie są warte wysiłku, jaki trzeba byłoby włożyć w ich zwrócenie sprzedawcy.

41 proc. spośród tych, którzy nie zwracają towarów do sklepu, uważa cały proces za bardzo czasochłonny i w związku z tym nieopłacalny. Natomiast 37 proc. stoi na stanowisku, że koszty zwrotu byłyby takie same, ile pierwotnie wydali na zakup. 14 proc. nie zwraca zakupionego towaru, tłumacząc to tym, że czas na dokonanie zwrotu nie jest wystarczająco długi.

Polacy mają też jasno sprecyzowane żądania, jeśli chodzi o reklamację towaru. 62 proc. woli otrzymać zwrot gotówki, natomiast 30 proc. wystarczy wymiana produktu na sprawny.

Jakie uszkodzone produkty najczęściej docierają do Polaków? Z badania DS Smith wynika, że są to sprzęty AGD (24 proc.), elektronika osobista - laptopy, tablety czy smartfony (24 proc.).

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić