Słyszysz takie pytanie przez telefon? Natychmiast się rozłącz

0

Santander Bank Polska bije na alarm. Przestrzega swoich klientów przed pochopnym podawaniem informacji podczas rozmów telefonicznych. Na co trzeba uważać?

Słyszysz takie pytanie przez telefon? Natychmiast się rozłącz
Zdjęcie ilustracyjne (Pixabay)

Oszuści absolutnie nie próżnują! Co rusz stosują rozmaite sztuczki, by móc uzyskiwać korzyści. Przestępcy działają zarówno w sieci, jak i za pośrednictwem połączeń telefonicznych. Czasami niemal perfekcyjnie podszywają się pod pracowników różnych instytucji.

Polują między innymi na klientów Santander Bank Polska. Właśnie dlatego ten podmiot przygotował pięć zasad bezpiecznego bankowania.

  • stosuj nieoczywiste hasła.
  • chroń dane do logowania i kody PIN.
  • korzystaj z bezpiecznych aplikacji mobilnych.
  • sprawdź, czy jesteś na oficjalnej stronie banku.
  • korzystaj z aktualnych antywirusów.

Uważaj na oszustów. Nie odpowiadaj!

Gdy ktoś dzwoni i prosi o wrażliwe informacje, powinieneś nabrać podejrzeń. Od razu się rozłącz, jeżeli rozmówca chce loginu czy hasła do bankowości internetowej lub oczekuje podania danych do kart. Powinny być one znane wyłącznie klientowi.

Ktoś prosi o zainstalowanie programów do obsługi zdalnej pokroju Team Viewer lub Any Desk? Nie reaguj. Jak najszybciej zakończ połączenie. To oszustwo. Bank nigdy nie oczekuje czegoś takiego!

Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić