Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Szydło wieszczy koniec branży motoryzacyjnej. Internauci: co z fabryką Izery?

71

O zakazie sprzedaży i rejestracji na terenie UE samochodów z silnikami spalinowymi mówiono od dawna. Decyzję tę, w trosce o środowisko, podjęli w połowie listopada europarlamentarzyści. Teraz odniosła się do niej Beata Szydło. Polityczka grzmi w mediach społecznościowych: "to koniec".

Szydło wieszczy koniec branży motoryzacyjnej. Internauci: co z fabryką Izery?
Beata Szydło podczas konferencji prasowej krakowskiego oddziału Telewizji Polskiej w Krakowie, (PAP, �ukasz G�gulski)

Nawet stopniowe odchodzenie od produkcji samochodów wyposażonych w silniki spalinowe nie będzie łatwym procesem, a decyzja ta wiązać będzie się z likwidacją miejsc pracy.

Wiedzieli o tym unijni politycy już w chwili podejmowania decyzji o zakazie sprzedaży aut z silnikami spalinowymi w UE, w tym w Polsce. I choć ostateczny zakaz obowiązywać ma od od 2035 roku, gorąca dyskusja na ten temat trwa nieprzerwanie od lat.

W piątek, 5 stycznia w swoich mediach społecznościowych odniosła się do tego Beata Szydło. Polityczka nie gryzła się w język i obwieściła "koniec branży motoryzacyjnej w Polsce."

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czy elektryczna Izera z Polski odniesie sukces? "Te samochody trzeba będzie sprzedać"
Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce. Tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku. Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców - napisała polityczka.

Dalej Szydło w swoim wpisie straszy transformacją energetyczną, za którą mają iść masowe zwolnienia i upadki firm. Przekonuje też, że nie dojdzie w europejskich fabrykach do przejścia na produkcję samochodów z elektrycznymi silnikami, bo "unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych".

I choć te prognozy nie są optymistyczne, internauci wytykają polityczce pomysł na budowę fabryki samochodów elektrycznych na Śląsku.

Przecież z fabryki Izery wyjeżdżają tysiące polskich elektryków, a po ulicach miast już za rok jeździć będzie milion aut na prąd, tak jak obiecał pan premier Morawiecki - ironizuje jeden z komentujących.

Inni zarzucają byłej premier kłamstwo zwracając uwagę na daty. "Decyzja o zamknięciu zakładu Scania zapadła w zeszłym roku, kiedy był rząd Morawieckiego, a nie kilka tygodni temu. Bielsko-Biała - pierwsze zwolnienia grupowe były w … marcu 2022!" - zauważa internauta.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Autor: BBI
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wystrzelono rakietę na Księżyc. Nie uwierzysz, co jest w środku
Rosja planuje ofensywę w jednym z obwodów. Ma dać przewagę w negocjacjach
Jak rozpoznać, czy miód jest prawdziwy? Pomoże test zapałki
Zaczyna się. Szymon Hołownia pokazał dokument
Usłyszała na klatce roztrzęsiony głos sąsiadów. Kobieta wezwała policję
Twarde masło? Trik ze szklanką pomoże je zmiękczyć
Jak wyczyścić toster w prosty sposób? Wystarczy zwykły olej
SpaceX ogłasza sukces. Wystrzelono dwa lądowniki księżycowe
Robot AI dla samotnych. Będzie jak prawdziwa partnerka?
Uszkodzone medale olimpijskie. Mennica Francuska zabrała głos
Korespondencja Skłodowskiej-Curie i Einsteina. Co łączyło naukowców
Gdzie wyrzucić torebkę po herbacie? Ten błąd popełniamy nagminnie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić