Wielkie sieci wykorzystają decyzję rządu. Tego PiS nie przewidział

241

Takiego scenariusza PiS pewnie nie brał pod uwagę. Eksperci donoszą, że obniżka podatku VAT na żywność wzmocni duże sieci handlowe kosztem drobnego handlu. Giganci chcą wykorzystywać rządowe działania w swoich akcjach marketingowych.

Wielkie sieci wykorzystają decyzję rządu. Tego PiS nie przewidział
Zakupy (Pixabay)

"Rzeczpospolita" donosi, że obniżka VAT może jeszcze bardziej wzmocnić pozycję dyskontów na polskim rynku. Zerowa stawka obejmie wyłącznie produkty opodatkowane aktualnie na 5 proc.

W efekcie statystyczny konsument zyska może kilkanaście złotych miesięcznie. Przy tak szybko zmieniających się cenach i drożejącej w dwucyfrowym tempie żywności te 5 proc. będzie mało zauważalne, do tego wielu producentów czy handlowców wykorzysta okazję, by kosztem obniżki nieco poprawić własne marże - można przeczytać w "Rzeczpospolitej".

Dziennikarze oceniają, że duże sieci dyskontowe skrzętnie wykorzystają nowe regulacje. Wszystko po to, by zwiększyć swoją obecność na rynku.

Ofensywa marketingowa już ruszyła. Lidl już poinformował, że zetnie ceny 1 lutego - w przypadku jego oferty dotyczy to 2 tys. artykułów - dodaje "Rz".

Klienci opanują dyskonty?!

Ceny rosną ekspresowo. Pada wiele rekordów. Należy się zatem spodziewać tego, że po obniżkach dyskonty będą jeszcze bardziej oblegane.

Z badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH, Grupę Blix i Hiper-Com Poland wynika, że w grudniu zakupy promocyjne w sklepach były droższe o 21,9 proc. niż rok wcześniej. Najmocniej zdrożały tłuszcze - niemal 70 proc., nabiał czy mięso - ponad 20 proc. - zaznacza "Rzeczpospolita".

Polacy z pewnością z niecierpliwością czekają na obniżki cen. Obecnie szalejąca drożyzna daje się we znaki praktycznie każdemu.

Autor: MDO
Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić