oprac. Anna Wajs-Wiejacka| 

Wymienili jej licznik prądu. Dostała rachunek na ponad 10 tysięcy

90

Mieszkanka Oławy dostała rachunek za prąd. Za pół roku ma zapłacić ponad 10 tys. zł. Wiele wskazuje na to, że przyczyną horrendalnie wysokiego rachunku jest wymieniony wcześniej licznik. Przed wymianą licznika zużycie prądu było aż 10-krotnie niższe niż to wskazywane obecnie!

Wymienili jej licznik prądu. Dostała rachunek na ponad 10 tysięcy
Pani Renata otrzymała rachunek na ponad 10 tys. zł. Kobieta jest pewna, że to błąd licznika. (Facebook, Pixabay)

Pani Renata z Oławy od ośmiu lat mieszka sama w mieszkaniu w Oławie. Jej średnie zużycie prądu wahało się między 800 a 1100 kWh. Po wymianie licznika odczyty wzrosły aż 10-krotnie. Samotna kobieta ma zużywać więcej energii niż mieszkająca obok niej rodzina. Jak podkreśla kobieta w rozmowie z portalem TuOlawa.pl, nie ma żadnego sprzętu, które generowałyby tak duże zużycie prądu. Od lat używa tych samych urządzeń.

Ja się zgodzę, że można zużyć więcej nawet 100 proc. ale nie 1000 procent! Tymczasem Tauron twierdzi, że skoro tyle pokazuje licznik, to mam za tyle zapłacić i koniec. Wtedy pozostanie mi już tylko sąd. Ciekawa jestem, czy są w Oławie osoby z podobnym problemem — powiedziała kobieta zaszokowana wysokością swojej faktury.

Kobieta postanowiła walczyć o swoje. Zdecydowała się pójść na policję, jednak funkcjonariusze odesłali ją do prokuratury, radząc, żeby zgłosiła potencjalne wyłudzenie. Kobieta poprosiła Tauron o sprawdzenie licznika, który jej zamontowano, ale firma utrzymuje, że ten jest sprawny, a odczyty prawidłowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rząd planuje zmiany na granicy. “Putin będzie szybszy”

Kobieta nie ukrywa, że przy jej dochodach oscylujących wokół najniższej krajowej zapłacenie ponad 10 tys. zł jest niemożliwe. Do tego utrzymuje, że licznik pokazuje błędne odczyty.

Dostała rachunek za prąd na ponad 10 tys. zł. Zamierza walczyć

Kobieta nie zamierza poddać się bez walki. Już wystąpiła do Taurona z wnioskiem o zabezpieczenie jej starego licznika. Postanowiła prosić również o pomoc Urzędu Regulacji Energetyki. Pani Renata liczy, że URE zaangażuje się w negocjacje z firmą dostarczającą prąd.

Tauron wskazuje, że "obecnie nie ma podstaw do wykonania korekty faktury". Firma podkreśla, że wskazania licznika pokrywają się ze zdjęciami, które zrobił monter licznika. Dostawca energii elektrycznej przekonuje, że odczyt odpowiada zużyciu prądu.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić